🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 صدای وجدان شاعر (طنز)

(ثبت: 211095) تیر 3, 1398 

بنام خدا

چه شعر خوب و قشنگی، چه نغمه‌ای، چه سرودی
چه اوج‌گیری خوبی، چه سیری و چه فرودی

تو با طنین غزل‌های بی‌نظیر و قشنگت،
دوباره از سر ما عقل و فکر و هوش، ربودی

تمام شعر سُریان دچار سیر نزولی؛
تویی که شعر تو دارد همیشه سیر صعودی

بدون شک تو در آینده مثل حافظ و سعدی
شوی بزرگ‌ وَ معروف با تلاش، به زودی

نباز روحیه‌ات را به نقد و طعنه و تحسین
نباز باز خودت را به هیچ گفت و شنودی

میان این‌همه تکرار، فکر تازه، قشنگ است
بیا و صرف‌نظر کن از ارتباط عمودی

——————————–
صدای وجدان شاعر(طنز)
علی رفیعی وردنجانی

1398/04/01

………………

* چندی بود وقتی در انجمن شعر شهرمان شعری خوانده میشد دوست بزرگواری سریعاً می‌گفت: ابیات ارتباط عمودی ندارند و یا ارتباط عمودی کمی دارند و ضمن آنکه ادلّه درست درمونی ارائه نمی کرد هیچگونه توضیح خاصی هم بیان نمی‌داشت و خلاصه با همین دو کلمه ما حصل زحمات شاعر از بین می‌رفت ، و لذا بنده  این شعر طنزگونه را سروده و به همین جهت  تقدیم آن دوست نمودم… شاید خواندنش خالی از لطف نباشد…

 

 

 

نظرها
  1. جواد مهدی پور

    تیر 3, 1398

    سلام و احترام بر شما جناب استاد رفیعی عزیز

    عالی ست

    خیلی هم خوب سرودید

    طنز شیرین و دل گرم کننده ای ست

    💐💐💐💐💐👏👏👏👏👏🍃🌿

  2. مریم محبوب

    تیر 3, 1398

    درود بر شما🌷

    🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸

  3. درود بر شما
    عالی بود😊👏

    گاهی بعضی افراد بعضی اصطلاحات را صرفا بخاطر شیک بودن استفاده می کنند😊

  4. درود، خیلی زیبا بود🌺🌺🌺

  5. طارق خراسانی

    تیر 3, 1398

    سلام و درود

    خیلی زیبا و قشنگ
    چه اوجی و چه فرودی بهتر است
    دلمریزاد

    در پناه خدا شاد زی

    🌿👏👏👏🌿

  6. سلام و درود استاد رفیعی عزیز

    شیرین و دلچسب …

    دستمریزاد

    به مهر پایدار باشید و سربلند

    🌸🌸🌹🌸🌸

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا