🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 عشق حق

(ثبت: 5176) آذر 25, 1396 

 عشق حق

               

از غمِ   هجرانِ  دلبر ،  من  حزینم  ای  خدا

 ا و  چرا   گردیده  از ما  با  جفاکاری جدا

مطلع  شعرم  شده  هجران   و  غم  بارِ  دگر

این جفاکاری چراگردیده باز هم ، سهمِ ما

آن  خدنگِ  آتشینِ   چشم   دلبر   هر  دمی

با ستمکاری  نشسته  بر  دلِ  ما  ای  شَها

روزوشب کارم شده شیون ازاین هجران ودرد

عا قبت مجنون شوم  من در پی این ماجرا

گر  بگویم  من  غمِ  مجنونی  خود  را به کوه

 بی شک این غم را نتابد گردد اواز هم جدا

گشته ام  من بار دیگر یک  غزلخوانِ خموش

 یک بغل  اشعارِ من گردیده  بر هجران دوا

رفته  و  مانده  ز  دلبر  یاد  و  نامی  در دلم

میکند  یا دش  به دل آشوب  و بلوایی بپا

گر چنین  آشوب  کرده  عشقِ آدمها  به هم

عشقِ حق بنگرکه برپا میکند دردل چه ها

چونکه   راه   عاشقی   دارد  خطرها   و گذر

مردِ ره  میخواهد این راه  از میانِ جمع ما

بنگر (احمد) عهد بسته با خدای خود چنین

عاقبت  جانش  کند  در راهِ  معشوقش فدا     

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند :

کاربرانی که این شعر را خوانده اند (1):