🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 عوارض شهرداری

(ثبت: 264075) مهر 1, 1402 

….عوارض شهرداری……

دوست داشتم
خانمان در
منطقه 11 ناحیه 1
شهریار تهران باشد
خیابان صاف
بدون لک و دست انداز
درختان سر فلک کشیده
لانه های پرندگان
گلدان‌های زیبا
آب پاشیده
و بدون خاک
سفارت خانه های رنگارنگ
کافی شاپ های خوش رنگ
من فقط دوست داشتم
ولی
شهردار برایم عوارض بی خانگی فرستاد
گفتمش این بیداد چیست
گفت این همه گل بلبل در شعر شهرت نیست
گفتمش
در شعر من
اینهمه پسماند و زباله نبود
پیاده رو پر از سگ ولگرد و گربه خاله نبود
پارک ماشین روی سیاه چاله نبود
پیاده رو های پر از چاله نبود
صف نانوایی جزغاله نبود
دور از جمع اینهمه گوساله نبود
گفت
کار شهر که بود
من
ماندم چه کنم
باید
عوارض و مالیات پرداخت کنم
تا در این شهر خیالی زندگی کنم

 

سیاوش دریابار 30شهریور1402

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند :

کاربرانی که این شعر را خوانده اند (2):

نظرها
  1. سلام و درود
    و چه مضمون تازه ای!

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا