🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 عید سعید قربان

(ثبت: 261449) تیر 8, 1402 
عید سعید قربان

عید قربان

گُفته خدا تو قرآن
در روزِ عیدِ قربان

هر کس که میره مَکه
یادِش نِمیره اینکه

در این روزِ مبارک
بدونِ هیچگونه شَک

با اعتقاد و با ذِکر
گوسفندی رو کُنه ذِبح

گوشتِش رو هم بِدن به
اونی که مُستَمَندِه

میخوای بِدونی اینو
دلیلِ قُربونی رو ؟

میگَم بَراتون الان
قِصهٔ عیدِ قربان

یه روز خدای یِکتا
به ابراهیم بِگُفتا

فرزندِ خود رو اینَک
قربانی کُن تو بی شک

گُفتا به عشق و تسلیم
کُنَم عمل به تصمیم

ولی به اَمرِ خدا
نَشُد سَر اَز تَن جدا

به جای ذِبحِ اولاد
برای او فرستاد

خدایِ بَس مهربون
گوسفندی از آسِمون

خدا می خواسته با این
این امتحانِ سنگین

بِسنجه ایمانِش رو
ابراهیم و کارِش رو

که با وجودِ ایمان
درونِ قلبِ ایشان

پیروز و سربلند شد
الگو برای من شد …

 

شاعر : علیرضا قاسمی

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (1):

کاربرانی که این شعر را خوانده اند (4):

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا