🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 روز معلم

(ثبت: 269283) اردیبهشت 3, 1403 
روز معلم

روز معلم

سر به زیر و اُفتاده
چون درختِ پُرباری

کوهِ عِلمی و دانش
شَمعی در شبِ تاری

بر کویرِ نادانی
قطره قطره می باری

در مسیرِ آموزش
علمِ تو بُود جاری

در زمانِ تَدریسَت
صبر و حوصله داری

بَهرِ دانش آموزان
باغِبانی تو آری

باغِ علم و دانش را
کرده ای تو آبیاری

هر که خسته شد او را
داده ای تو بس یاری

نا اُمید و غمگین را
داده ای اُمیدواری

گاهی تو پدر ، گاهی
مادری وفاداری

خستگی چه بی معناست
حتی وقتی بیماری

شب ها فکر فردایی
تا سحر تو بیداری

من به تو بدهکارم
بس که تو بزرگواری

شد معلمی بر تو
افتخارِ بسیاری

روزتان مبارک باد
مظهرِ فداکاری

شاعر : علیرضا قاسمی

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (3):

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا