🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 غروب سرخ

(ثبت: 210372) خرداد 10, 1398 

روز غم بارِ غروبِ آفتاب
واپسین تابشِ نورِ خورشید
نور کم رنگِ حزینِ صحرا
آسمان سرخ به رنگِ خون است
علَمی گشته نگون
مَشکی پاره و افتاده به خاک
بوی دود و آتش
خیمه یِ سوخته در آتشِ کین
شده باز مأمن طفلان یتیم
وصدایی را که
گوشِ تاریخ شنید از رهِ دور
در هم آمیختنِ هل هله هایِ دشمن
با صدایِ شیون

بی قرار است قلم
……….. شد نوشتن دشوار
قلم افتاد زمین
………… داغ شد دفترِ من
دلم از حسِ عجیبی به تپش افتاده
لرزش دستانم

خود حکایت کند از قصه یِ مظلومیِ او

شرم دارد فرات
………. آسمان مبهوت است
پُر شده دامنِ صحرا
پیکرِ پاکترین هایِ جهان
دلم آکنده به غم
با دو چشمِ پرِ خون، و به دستی لرزان

مینویسم:

ای گرفتار به طوفانِ بلایِ دنیا
………… پسرِ فاطمه باشد ناجی

و در آنجا که خاک
پر بها گشته چو زَر
کربلا قسمتی از جنّت شد
تا که آمد به زبان کرب و بلا
قلمم جان گرفت

و دگر بار نوشتم :

ای که گمراه شدی در ظلمت
کربلا فرصتِ خود یافتن است
.
در پی عاشورا
شده آغاز نبردی دیگر
قهرمان بانویی
با سلاحِ معجر و…
… صبر و شکیبایی خود
واژگون میسازد
تاج و تخت ظالم
که بنایش بوَد جمجمه یِ انسانها

درنهایت نوشتم :

چه بگوید توصیف ؟
چه نگارد قلم ؟
عاشورا
برگی از تقویم نیست
عاشورا
پنجره ای، بااااز و رسیدن بخدا

………..حبیب رضائی رازلیقی

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (3):

نظرها
  1. طارق خراسانی

    خرداد 10, 1398

    خیمه یِ سوخته در آتشِ کین
    شده باز مأمن طفلان یتیم
    وصدایی را که
    گوشِ تاریخ شنید از رهِ دور
    در هم آمیختنِ هل هله هایِ دشمن
    با صدایِ شیون

    بی قرار است قلم
    ……….. شد نوشتن دشوار
    قلم افتاد زمین
    ………… داغ شد دفترِ من

    🙏🙏🙏🙏🙏
    سپاس از اشتراک گذاری این اثر نغز
    اجر شما با متظور اثر
    بر قلمتان بوسه می زنم

    در پناه خدا شاد زی🌿👏👏👏🌿

    • سلام استاد بزرگوارم
      ممنونم از بنده نوازی حضرتعالی
      حضور شما موجب غرور
      و تاییدتان باعث سرور میباشد 🌺🌺🌺

  2. ولی اله بایبوردی

    خرداد 11, 1398

    کُل یوم عاشورا کُل ارض کربلا کُل شهر محرم

    چه بگوید توصیف ؟
    چه نگارد قلم ؟
    عاشورا
    برگی از تقویم نیست
    عاشورا
    پنجره ای، بااااز و رسیدن بخدا

    سلام و درود
    دستمریزاد استاد
    اجرتان با ابا عبدالله الحسین ….

    تقدیمی :

    قلم گفتا نویسی نامه من
    قلم زن سینه دلداده من

    کجا باید نویسم ناتوانم
    قلم گفتا که دل ها خانه من

    ولی اله بایبوردی

    🌷🌸🌸🌺🌸🌸🌷🌈

    • سلام بر استاد بزرگوارم جناب بایبوردی عزیز
      حضورتان بسیار ارزشمند است
      سپاسگذارم و ضمنا دوبیتِ ناب از آثارتان در پایین نظر خیلی با صفا بود
      یا علی ع 🌺🌺🌺

  3. زانا کوردستانی

    خرداد 11, 1398

    درود و عرض ادب

    احسنت
    احسنت
    احسنت
    👏👏👏👏👏

    موفق و پیروز باشید
    🌹🌷🌺🌸

    • سلام برادر بزرگوارم
      استاد فلاحی عزیز

      سپاسگزارم از حضورثمین با ارزش شما

      پیروز باشید🌺🌺🌺

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا