🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 قطار فراری

(ثبت: 269193) فروردین 30, 1403 
قطار فراری

بسمه المهیمن
قطار فراری

اینک قطار زندگی ما که در راه است
در سیر خود گرم فراری نابدلخواه است

خوابند جمع اندکی اما به بیداری
آشفته است آرامش آن کس که آگاه است

صدها بلای آشکارا و نهانی در
این خط سیر نحس و پر از چاله و چاه است

در تونل تاریک و طولانی کوه درد
هر لحظه ای سرشار از غم های جانکاه است

سرما هم افزوده است بر ابهام این تصویر
چون شیشه‌ها مات از نفس‌های پر از آه است

هر آن شود محتوم تر این فرض در خاطر
که فاصله با فاجعه بسیار کوتاه است

مهدی پناهی جو قطار زندگی ما
در راه خود بسیار نزدیک بزنگاه است

می دانی آخر می رسد وضع فجیعی که
هر عاقلی از وصف و شرح آن در اکراه است

#مهدی_رستگاری
بیستم اسفند سال یکهزار و چهارصد و دو خورشیدی
دهم مه ۲۰۲۴ میلادی
غزل سرایی گروه ادبی《ادیبانه》

دفتر شعر روزگاران

۱۰۱۲

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (4):

نظرها
  1. طارق خراسانی

    فروردین 30, 1403

    سلام و درود

    می دانی آخر می رسد وضع فجیعی که
    هر عاقلی از وصف و شرح آن در اکراه است

    این سخن غیب است و حاصل جان شماست
    بله متاسفانه وضعیت بسیار بدی در راه است

    در پناه خدا🌿👏👏👏👏👏🌿

    • مهدی رستگاری

      فروردین 30, 1403

      سلام و درود استاد . انشاءالله همیشه سلامت و از گزند روزگار در امان باشید🌷

      الهی عظم البلاء و برح الخفاء و انکشف الغطاء و انقطع الرجاء..

  2. مهدی محمدی

    فروردین 30, 1403

    سلام و عرض ادب

    بسیار زیبا احسنت قلمتان تابان

    • مهدی رستگاری

      فروردین 30, 1403

      سلام و عرض ارادت. نهایت لطف شما است🌷

  3. حمید گیوه چیان

    فروردین 30, 1403

    درود مهدی جان
    خیلی زیبا بود.
    وجود و قلمت سبز و مانا👏👏👏👏👌👌👌

    • مهدی رستگاری

      فروردین 30, 1403

      درود و سپاس بیکران جناب گیوه چیان عزیز. همیشه لطف دارید🌷

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا