🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 قطع و وصل

(ثبت: 3018) دی 6, 1395 

بسمه تعالی

قیچی بزن که موی بلندم سالهاست
حائل میان وصل دو دلدار میشود

قیچی بزن که حال بر این قطع راضیم
قطعی که باعث خوشی یار میشود

من عاشقم عاشق قطعی که بعد از آن
هردم رهی سوی تو هموار میشود

این کسر ها عجب همه را عاشق تو کرد
اعداد رند هم همه اعشار میشود

با اینکه در بین من و او غیر “ما” نبود
هردم “من”ی جانشین اغیار میشود

پس قطع کن هرچه که غیر است.بعد از آن
بر دل نگر که مخزن اسرار میشود

حامی

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (4):

نظرها
  1. سلام بر حامد عزیزم

    غزل زیبا و عارفانه ای ست

    ابن آثار  هرچه بیشتر در جامعه ترویج یابد در بهبود اخلاق معرفتی و رشد آن موثر خواهد بود.

    در پناه خداوند سبحان شاد زی

    • سلام بر پدر عزیز و مهربانم…

      ممنون از لطف همیشگیتون…

      البته من در سرودن این قالب ها خیلی مبتدی هستم…ان شاءالله پیشرفت کنم و اشعار خیلی خیلی بهتر بگم..

      راستی این قالب غزل است یا قطعه؟!

      • سلام مجدد

        قالب قطعه است

        بنده دقت نکرده بودم

        شک ندارم شما خیلی زود مراحل عالی در سرایش اشعار را طی خواهید کرد.

        خداوند یار و یاورتان

        • سلام پدر جان…

          ان شاءالله که همینطور بشه و بتونم این استعداد خدادای را به فضل و حول و قوه ی الهی به کمال برسونم و به وظایفی که از قبل این استعداد بر گردنم هست به خوبی عمل کنم…

          و من الله توفیق

  2. سوگند صفا

    دی 7, 1395

    سلام و عرض ادب
    به گمانم بار اولم هست که در سایت پاک اشعارتونو میخونم
    ….زیباست و ساده…. نمیدونم چه مدت هست که در شعر پاک هستین…و حالا گر چه دیر خیر مقدم عرض میکنم…برقراررباشین….یاحق

    • سلام و درود…ممنون از نظرتون…حدودا یک ماهی میشه که به لطف خدا عضو این سایت پاک هستم…ممنون از لطفتون.محبت کردین!

      حق یار و یاورتون

      و من الله توفیق

  3. مينا امينی

    دی 12, 1395

    درودها

    مانا باشید  و موفق

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا