🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 محرم است یا عید قربان ؟

(ثبت: 6618) شهریور 18, 1397 
محرم است یا عید قربان ؟

                  بنام خدا
 

    ” محرم است یا عید قربان “

نباید از در این خانه نا امید شویم
دعا کنید نمیریم تا شهید شویم

اگرچه ماه محرم شروع یک سال است
چطور با غم دیرینمان جدید شویم؟

محرم آمده یا اینکه عید قربان است؟
نمی شود که عزادار ، روز عید شویم

شبیه دانه اشکی که روی فرش افتاد
چه می شود که در این صحن ناپدید شویم؟

چه می شود که شبیه حسین و حُر و حبیب
به کوری همه دشمنان سعید شویم؟

چرا به جای زره ما سیاه می پوشیم؟
در این زمانه که باید فقط” حدید” شویم

غزل سرودن ما غیر روسیاهی نیست
خدا کند بپذیری که رو سپید شویم

ولی خدا نکند در مسیر کرب و بلا
به جای حر شدن این بار یک یزید شویم…
 

              ……..
بااحترام: علی رفیعی(امید)

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا