🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 مولای متقیان

(ثبت: 247203) اردیبهشت 1, 1401 

 

دریای بی کران شده دل پر ز مهر او
دیدار روی او همه داریم آرزو

او نیست جز علی که ز بعد محمد است
ما را امام بر حق و دانا و راستگو

در اندرون کعبه به دنیا نهاده پای
از پا در آمده است به مسجد وی از عدو

آغاز زندگی و سرانجام بندگی
در خانه ی خداست تو بنگر مقام او

با عزم و با اراده و همت بلند و راد
پرهیزکار و سالک و مردی خدایجو

با هیبت است و صولت و حشمت به گاه رزم
در بزم، مهربان و فروتن، گشاده رو

عمرش تمام در ره ترویج دین گذشت
در هر کجا رضای خدا کرد جستجو

شخصیتش به دفتر تاریخ بی نظیر
با منتقد بگوی که مثلش کجاست؟ کو؟

نشناختند قدر علی را به روزگار
دشمن ز جهل بغض علی داشت در گلو

خواهی اگر تو همچو مهاجر رهی ز غم
از پیروان شیر خدا شو علی بگو

 

شاعر: ابوالقاسم حشمت مهاجر

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (3):

نظرها
  1. فریبا نوری

    اردیبهشت 1, 1401

    با عزم و با اراده و همت بلند و راد
    پرهیزکار و سالک و مردی خدایجو

    درود 🌺🌺🌺

  2. طارق خراسانی

    اردیبهشت 1, 1401

    سلام. و درود
    جانش شاد و قرین مهر الهی
    چه غزل زیبایی
    دستتون درد نکند
    در پناه خدا 🌿👏👏👏👏👏👏👏👌❤️🌿

  3. حسن مصطفایی دهنوی

    اردیبهشت 2, 1401

    سلام و درود استاد
    بسیار زیباست
    سربلند و پاینده باشید
    🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا