🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 مژده دیــــــدار

(ثبت: 63) مهر 21, 1394 
مژده دیــــــدار

چون شدم محو تو از هر دوجهان آزادم

فاش می گویم و از گفته خود دلشادم

غم هِجرَت چه کنم جز که برآرم آهی

ورنه این بار غمت می کَـنَـــدَش بنیادم

تو قَدَر قدرت و پر شوکت و من جسم ضعیف

ترسم آخر که به جایی نرسد فریــادم

در نهانخانه دل نقش رُخی جلوه نمود

وای بر من اگر این نقش رَوَد از یادم

من پریشان دل و افسرده و شیدا و خموش

تا کی آخر شده در بَنـد و ز هر صیـــادم

مژده ی راه سلامت بِفرست از ره غیب

که من اسباب پذیرش همه بر دل دادم

وای اگر صبحدمی در رِسَد ازباد صبــا

آن پیامی که رهایی دهد از بیــــدادم

عاشقان مژده ی دیدار به صالح دادند

این چنین مژده ز عشّاق مبارک بادم

فرهنگ باریکانی

31/1/94

این شعر در وزن آواز دشتی سروده شده است

نظرها 12 
  1. طارق خراسانی

    مهر 21, 1394

    با سلام و درود
    بر جناب مهندس باریکانی

    بسیار زیبا و چقدر عالی تضمینی از حضرت حافظ داشتید
    دلمریزاد

    در پناه خدا

  2. حسـین رضـائی

    مهر 21, 1394

    سلام . صد شکر که هست او …سمیعا و بصیرا
    بسیار شعرتان زیباست .

  3. نگار حسن زاده

    مهر 21, 1394

    سلام و عرض احترام

    شعر بسیار زیبایی بود

    موفق و مؤید باشید

  4. سمانه تیموریان

    مهر 21, 1394

    سلام و عرض ارادت
    واقعازیبا سرودید.
    در پناه حق جناب باریکانی

  5. سلام و درود خدمت شما

    سروده ی بسیار زیبایی را با تضمینی از حضرت حافظ رقم زده اید

    قلمتان نیسا در پناه حق

    • آبان 15, 1394

  6. مينا امينی

    مهر 22, 1394

    زيبا بود …

  7. صباغ کلات

    مهر 23, 1394

    .

    قسمت پایانی آرمان حسینی
    ………………………………………..

    هیــچ ! سگ پای سگی ، دیگر ، گزد ؟

    آزمــون را تسـتی ؛ آیـا هـار نیست ؟

    از دروغ و حـقــــّه و نـا رنـگـهــاست

    کنتورش پاشــیـده ؛ و آمـــار نیـست

    آش ، داغ است . اندکی قـاشـق دراز

    خـوردنی بی خدمت همــکار ، نیست

    پس بنوشان ؛تا بنوشی نوش ! نوش !

    ورنه، کس از خویشتن، بیـزار نیست

    ………………………………………..

    آجرک الله ان شاء الله تعالی .

    .

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا