🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 نبرد آدم و شیطان

(ثبت: 248660) خرداد 31, 1401 

 

نبرد آدم و شیطان، نبرد ‏یک به تک
خدا یک و من یک و شیطان تک
دور هم جمع، خدا و من و می انگور و قدح و جام باده و پیک سک و شیطان خوک صفت کله پوک
شیطان به دور از من و من به دور از شک و شوک
دوره گرد خانه ی او من، به جمره شیطان من زنم سنگ
که رو ای ملعون پلشت، پشت نامت بسته است ننگ
من ادم اویم، تو و دنیا بازی هستید و رنگ
من دارای رویام، تو آتشیو هوایت نباشد سردی و سنگ
من و شیطان در جدل، جنگ و جنگ
شیطان آتش بر کشید، پر هیاهو پر جفنگ
من شمشیر کشیدم از نیام، بی صدا رها کردم از کمان تیر خدنگ
زخمش زدم، خونش بریخت همچو مخلوط آب و روغن و رنگ
از پشت سر جرحم بزد، از رو به رو به چشمانم سم و خاکستر فشاند
هوایش گرفتم، از حرکت گویی قلبم بِمانْد
شاخش شکاندم دنیایم را تکاند
فنش زدم بر زمینش انداختم، مشتم فکش شکاند
از برق چشمانش روحم فسرد، اشکم چکاند
والله که الله یاری کرد تیزی خنجرم جانش ستاند
الله نبود ناخدای گمراه بودم و غرق در دریای فساد
شکر الله که الله هست و من مست و جان رها و روح آزاد
سر گشته و دلگرم، خدا شاد شاد
ترسی نیست از کار دنیا هر چه را بادا باد
سالم باد رویای کشتی نیا و جد و آباد
خوشیم به این ایه و رویا
حتی اگر سرببازیم و دست و پا
حتی اگر قلع و قمع شویمُ جان دهیمُ گردیم فدا
با خدا میمانیمو میگردیم با او همصدا

ج آ ج
, ث ,

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند :

کاربرانی که این شعر را خوانده اند (4):

نظرها
  1. محمدعلی رضاپور

    خرداد 31, 1401

    سلام و درود
    نور خدایی هماره همراه تان

  2. Jath Faraan

    خرداد 31, 1401

    سلام و درود بر یار دست راست جناب رضاپور،
    مچکر از کامنت امیدبخش و آمین دارتان،
    انشاالله همای سعادت وجودتان بر بلندای آسمان بابل بدرخشد و بر مردم راه گم کرده آن شهر حجتی باشد که شروع جنگ آخر نزدیک و فرصت هدایت اندک است،
    تلاشتان ستوده و راهتان راست باد

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا