🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 نغمه آزادی

(ثبت: 268179) اسفند 15, 1402 

‍ ‍ *نغمـه آزادی*

مـن اگـر زادهِ غـم هستـم
و غمهـای جهـان را بـه دِلـم ریختـه ام

دیــده پُــر شبنــم و غـمهـــای زمــان
را
بـه
دل
آویختـه ام…

دل اگـر خـون شـده
فریـاد رســی
نیسـت
مـــرا…

ذهنـم
آشفتـه
و
تـن خستـه
و
ویـران شـده ام،

اگـر اندیشـه و احسـاسِ مـرا…
بـا تبـری خـُرد کنیـد…

یـا
بــه
دارم
بِکِشیــد…

یـا بـه زنجیـر کشیـد ایـن
تـنِ رنجــورِ مــرا
یـا بـه صلابـه و خونـم بِکِشیــد…!!

بِجُــز
آزادیِ
ایـــــــــ ـران
بِسَـرم شـوری نیسـت…

ای
شهنشــاه
ستــم!!
امپـراطـوری
تــو
قِصّـهِ پـر غُصّـه
غــــم!!

تـو بـدان :
زاده وهــــــــــم…!!

کـه شبـی شــاد …
سُـرایـَم
بـه
وطـن
نغمـه
آزادی
را…

 

ارتــــعاش…

( امین کرمانی اول )

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (2):

نظرها
  1. عظیمه ایرانپور

    اسفند 15, 1402

    درود بر شما
    نیمایی زیبایی ست
    قلمتان سبز🍃

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا