🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 هجومِ آرامش

(ثبت: 250317) شهریور 6, 1401 
هجومِ آرامش

 

آن زمان، سوژه را نمی دیدم

از طراوت، گلی نمی چیدم

عجیب بود

از کنار نسیم، رد می شدم و

بوی درود آسمان را نمی شنیدم

حالا چه کنم؟!

آرامم نمی گذارد

آرامم نمی گذارند

هجومِ

آرامشِ

سروش های

عاشق.

مکتب ادبی نورگرایی
شعر پیشرو
شعر سروش
محمدعلی رضاپور (مهدی)

(سروش: گونه ای از شعر پیشرو، اصالتاً برای کوتاه سرایی و برپایه ی همانندگریزی در لَخت پایانی.

شعر پیشرو: آمیخته ای از شعر سنتی و شعر نو، دارای گونه هایی همچون
سه گانی، سروش، سه گلشن، شعر سبز یا چندآهنگ و شعر تک.

مکتب ادبی نورگرایی:
مکتبی نوپا و بومی، برپایه ی
ترسیم طبیعت و سنت با قلم موی معنویت بر بوم پسامدرن)

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (2):

نظرها
  1. مسعود آزادبخت

    شهریور 7, 1401

    سلام و احترام جناب رضاپور ادیب
    زیبا بود و جالب ، ،،،این را واقعا دوست داشتم ،
    🌹🌹🌹

    • محمدعلی رضاپور

      شهریور 7, 1401

      سلام و درود و ارادت
      جناب آزادبخت عزیز
      سپاسگزارم.
      🌹🌹🌹🌹

  2. سیاوش آزاد

    شهریور 15, 1401

    سلام گویا ابتدا موزون بود بعد نثر شد صحیح است؟
    سوژه هم که فرنگی است

    • محمدعلی رضاپور

      شهریور 17, 1401

      سلام و درود و سپاس تان،
      وزن هم یکی از سرمایه های سرایش است نه حصاری برای آن،
      سوژه یعنی موضوع و موضوع هم واژه ای عربی است.
      اگر پارسی سره در این باره دارید، پذیراییم.

      • سیاوش آزاد

        شهریور 17, 1401

        سلام موضوع که فارسی سره است
        باری معادل هایی که برای موضوع آمده است
        جستار، نکته، باره، پرسمان، زمینه، سخن، نهاده، نهشته
        من که جستار را نمی دیدم
        آن زمان نکته را نمی دیدم
        آن زمان باره را نمی دیدم
        آن زمان پرسمان نمی دیدم
        من زمینه همی نمی دیدم
        آن زمان من سخن نمی دیدم
        من نهاده همی نمی دیدم
        من نهشته همی نمی دیدم

        • محمدعلی رضاپور

          شهریور 18, 1401

          سلام و درود و سپاس،
          و واژه هایی که بعنوان همانند گفتید، البته شایان نگاه اند ولی آیا بار معنایی همانندی دارند؟
          مثلا جستار یا پرسمان، به راستی همان سوژه یا موضوع است؟!

          • سیاوش آزاد

            شهریور 18, 1401

            به طنز مطلبی را نگاشتم
            سوژه معادل مناسبی نمی دانم دارد یا نه حتی موضوع هم شاید حق مطلب را ادا نکند
            از هنرنمایی سیاوش و تسلط او بر وزن لذت بردید؟

          • محمدعلی رضاپور

            شهریور 19, 1401

            ماشاء الله

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا