🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 هوای عشق

(ثبت: 269261) اردیبهشت 3, 1403 
هوای عشق

بسمه اللطیف
هوای عشق

 

به کار عشق ز کار جهان رها است دلم
به دام زلف سیاه تو مبتلا است دلم

مقیم محضر عشقت شدم به صد امید
به عشق و مهر و وفایت بس آشنا است
دلم

هوای عشق تو دارم امید زندگیم
در این امید بسی گرم ماجرا است دلم

هزار سال دگر هم ز خاک من شنوی
تو باز هم که به سیر همین هوا است دلم

ز عشق تو زجهانی گسسته ام آری
امیدوار به لطف تو و خدا است دلم

ببین به جور تو هم راضیم عزیز دلم
به ظلم و جور و جفای تو هم رضا است دلم

ولی تو بهتر از آنی که این چنین باشی
به کار عشق ز تو طالب وفا است دلم

به عشق اگر بگرایی به چشم خود بینی
که وضع و کار زمانه به کام ما است دلم

دعا کنیم که او هم وفا کند مهدی
که گاه مایل خوف و گهی رجا است دلم

به دام سلسله موی یار خود خوش باش
چو باختی خودت این وضع تو سزا است دلم

 

#مهدی_رستگاری
یازدهم مرداد ماه سال یکهزار و چهارصد خورشیدی
دوم اوت سال ۲۰۲۱ میلادی
غزل سرایی با کلاسیک در گروه ادبی «مکتب خانه عشق»

دفتر شعر روزگاران

۱۵۲

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (2):

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا