🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 پاییز

(ثبت: 172) آبان 11, 1394 
پاییز

فـصل پــــاییز گشت و فصل خزان

وقت شیدایی است و رنگ رزان

بـــاد غربی وزیــــد و داد خــــبر

کای درختان گذشت عمر و زمان

کرد نــجوا به گـوش بـرگ درخت

عمر طی شد خلاصه شد دوران

بــگذشت آن زمان جــلوه گری

هر شروعی است آخرش پایان

باش تا بــرگ دیگری به بهـــار

رخ کـند گــر بخواهدش یـــزدان

گشت لرزان و تن به باد سپرد

تا کــجایش در افکند رحــمان

هوشــــمندان تفــاوتی نـکند

عمر برگ و حیــات هر انسان

مـــگر این چنــد روزه دریــابی

تا که شـــاید نظر کند جـانان

گر که فهمش نبود درکــی نیست

فرق ما چیست بــا دد و حــیوان

او کرم کرده عقل و هوش و حواس

ای که از یـــاد بـــرده ای پیــــمان؟

صالح این نغمه را تمامی نیست

یک اشارت کفاست بر خـــواهان

سروده شده بتاریخ 13/7/92

نظرها
  1. نگار حسن زاده

    آبان 11, 1394

    سلام و عرض احترام

    بسیار بسیار زیبا بود

    درود بر شما

  2. سلام جناب باریکانی عکس وشعر هر دو زیبا بودند وبه دل نشستند خصوصا پایان زیبایی داشت. العارف یکفی بالاشاره .مرحبا

  3. سمانه تیموریان

    آبان 11, 1394

    سلام و عرض ارادت

    شعرو تصویر هر دو بینظیرند

    درپناه حق

    دستمریزاد 

  4. طارق خراسانی

    آبان 13, 1394

    سلام  و درود خدمت جناب مهندس باریکانی شاعر گرانمهر

    مانند همیشه بسیار زیبا

    در پناه خدا………………………………………………………………………………….

  5. علی اصغر اقتداری

    آبان 15, 1394

    سلام بر شما

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا