🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 پریسکه حماسی

(ثبت: 4117) خرداد 3, 1396 
پریسکه حماسی

           ابتدا
   اوباآب وضوگرفت
    بعداز شهادتش
شط باخون او غسل کرد
______________________
                      ایمان 
گردن فرازی میکند با لاله های وطن
         که با سرخ بودنشان
              هماره سبزند 
____________________

برای ادامهٔ راهش
    پایش را
    درسنگر
به ارث گذاشت
____________________
تفنگ به جامانده ازلاله ها
            قلمی شد
    که از واژه هایش
       غیرت میچکد
____________________
         تیرحسودی
         پیکرش را
به آغوش نخلها دوخت
رشادتش چشم خورده بود
______________________
        دل در گرو
      وطن داشت
        که آزاد شد
         از بندتن
_______________________
من خودم رادوست دارم
          وقتی قلمم
     خونی رامیگرید
که ازسینه ی لاله هاچکیده است
_______________________

زهرا نادری

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (3):