🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 چندتا تک بیت و دوبیتی

(ثبت: 6561) شهریور 12, 1397 

 

زمان سجده‌ات ای کاش جای پیشانی
تمام حس غرورت به خاک می افتاد


قانون‌گذار عشق منم ای وکیل خُرد!
لازم نبود تبصره‌ها را بیان کنی…


تیک و تاک لحظه ها تکرار فرصت هاست یا
آن صدای کندن گودال تنگ قبر ماست؟

هرکس شبیه معجزه دانست عشق را
اجحاف کرد و عشق مرا دست کم گرفت

اگرچه با نمکی لحظه ای که می خندی
برای زخم دلم این نمک فقط سَمّ است

تک بیت قشنگی شده لبخند لبانت
افسوس که شعر تو خریدار ندارد…


مثل یک مصرع تنها همه جا را گشتم
تا تو را یافتم و پیش تو یک بیت شدم

خدایا تا تو را دارم چه باک از آب و از آتش؟
چو ابراهیم و نوحم من،شه ملک سلیمانم…

با یک نفس عمیق مانند مسیح…
هر مرده به اذن عشق جان میگیرد

زانوی غم گرفتن من در بغل کم است…
باید بجاش کل جهان را بغل کنم !!!

خودکار من زمان سرودن برای تو
از فرط ناتوانی وصف تو پس زدست!

تمام خاطره ها را به خاک پس دادم
خدا کند که نروُيد جوانه از آنها…

چقدر گفتی و گفتم که دوستت دارم…
دروغ عاقبتش چیست جز جدایی ها؟


ماهی قلبم شنا می کرد در دریای عشق
او نمی دانست صید چشم ماهی گیر تو است

وقتی دلم برای کسی تنگ می شود
آن لحظه بین عقل و دلم جنگ می شود
دیگر فریب ناله دل را نمی خورم
تنها جواب من به دلم سنگ می شود

_______

علی رفیعی (امید )

 

 

 

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا