🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 گذار تردید

(ثبت: 234230) آذر 16, 1399 

 

صورتی که بیرنگ است
دستهایی که می لرزد
این همه وفاداری
گوئیا نمی ارزد

در تلاش بیهوده
از دریغ یک لبخند
کوششی ملال آور
چون پرنده ای دربند

مستحق آرامش
تکیه داده بر دیوار
سایه هایی از وحشت
بر سرش شده آوار

می کشد بدوش خویش
کوله باری از تردید
قسمتش فقط این بود
زندگی ی در تبعید

چون مترسکی بوده
در میان گندمزار
سهم هرکسی خوشه
بهره اش فقط آزار

دشنه ای فرو رفته
در صفای احساسش
گشته زرد و پژمرده
باغ پر گل یاسش

کودک درون او
لحظه ای نخوابیده
نور و گرمی احساس
بر دلش نتابیده

بی صدا و بی ضجه
در سکوت غمباری
رسم ناخوشایندیست
زندگی ی اجباری

مانده در گلو فریاد
زیر پوشش تقدیر
کار دیگران خوب است
کار او شود تفسیر

در جهان وارونه
خوبی و بدی همسنگ
همتراز مهر و عشق
مکر و حیله و نیرنگ

در نهایت باور
خورده است سرش بر سنگ
این جهان پهناور
کرده عرصه بر او تنگ

در پناه یک مژده
داده زندگی بر باد
باورش شده انگار
رفته او دگر از یاد

در درون اعماقش
ناگهان صدا پیچید
در تقابلِ با خویش
جلوه ی خدا را دید

در گذار از تردید
آینه ترک برداشت
نور ایزدی در دل
دانه های نو می کاشت

در دلش شکوفا شد
خاطراتی از خورشید
در تنش طلوع عشق
روح تازه ای بخشید

گشته از یقین لبریز
دست او نمی لرزد
این همه وفاداری
بی گمان که می ارزد

99/11/20

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (3):

نظرها
  1. طارق خراسانی

    آذر 16, 1399

    سلام

    بسیار زیبا

    در پناه خدا 🌹

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا