🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 گلبرگ‌های صبح

(ثبت: 235956) بهمن 15, 1399 

 

ای آزادی
چیستی که برایت
عشق را هم فدا باید نمود

و‌ میهن آه
برای تو چه چراغِ شقایق‌ها
که افروختیم و پَرپر گشت
و اشک‌ها ریختیم
و زخم‌ها کشیدیم بر دوشِ آرمان و آرزو

از شب به‌درآی ای سرزمین من
تو آن پروانه‌ای و
دیگر ظلم، زیبا نیست!
اگرچه با هزاران تقدسِ متعفن
– بار دگر‌– نقاشی‌ات کنند!

ای آزادی برگرد‌ و بیا
(با شانه‌ات…)،
گیسوان عشق، بی‌تابِ تواَند
و آغوشت شبنمی‌ست
بر گلبرگ‌های صبح.

پویان رحیمی

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (1):

کاربرانی که این شعر را خوانده اند (3):

نظرها
  1. مدینه ترکاشوند

    بهمن 15, 1399

    متعالیست رد قلمتان
    درود بر شما شاعر فرهیخته
    🌹🌹🌹🌹

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا