🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 گوهر عشق

(ثبت: 265309) آبان 23, 1402 
گوهر عشق

بسمه اللطیف
گوهر عشق

عشق هرگز بر طریق عقل رهزن نیست نه
این چنین گفتند بسیاری ولیکن نیست نه

عاشقان در راه عشق از خود رها گردیده اند
عشق از اخلاق انسانی رهیدن نیست نه

بال پرواز است عشق و در حقیقت وصف آن
بی محابا در هوس هایت پریدن نیست نه

گوهر روح است عشق و نزد اهل معرفت
عشقبازی منحصر در شهوت تن نیست نه

نزد اهل ادعا در کوچه و بازارها
قلب بسیار است اما اصل اصلا نیست نه

《دلفریبان نباتی》گر چه می جویند راه
در طریق زندکی این شیوه من نیست نه

مهدی این را خوب می دانی که جز راه وفا
هیچ راه و رهنمونی بر رسیدن نیست نه

 

#مهدی_رستگاری
نهم اردیبهشت سال یکهزار و چهارصد و دو خورشیدی
بیست و نهم آوریل ۲۰۲۳ میلادی
غزل سرایی گروه ادبی《عاشقانه شاعران》

دفتر شعر روزگاران

۸۴۲

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند :

کاربرانی که این شعر را خوانده اند (2):

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا