🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 یادش بخیر ( نوستالژی )

(ثبت: 258902) اردیبهشت 8, 1402 

 

خوشا آن روزگارانی که مطلوب و مبارک بود
زمان بی وقفه می خندید و از اندوه مُنفک بود

فضای کودکی هرگز نخواهد رفت از یادم
تمام آرزوهایی که یکجا، توی قُلّک بود

دو تا تکّه نی و یک قرقره، با کاغذِ رنگی
به هم پیوسته می گردید و نامش بادبادک بود

پسرها ساعتی در کوچه تایر غلت می دادند
درون خانه روی پای دخترها عروسک بود

تنی بر آب می زد نوجوان در فصلِ تابستان
در آن دریاچه ای که آسمانش مُلک لک لک بود

عبور گاری از شهرک، هجومِ بچه ها با هم
به یادم هست، یخدانی که تویش کیم و یخمک بود

خیالِ بچگی اینگونه شیرین می شد و خشنود
از آن ابر سپیدی که به دور چوبِ پشمک بود

تفاوت داشت عطر و طعم هر میوه در آن ایام
عسل در تار و پودِ خربزه، در جانِ گرمک بود

چه با سرعت گذر کردیم از آن دوران خوبی که
شمیمِ دلپذیری لابه لای نانِ سنگک بود

هوا بهتر، جهان بهتر، زمین و آسمان بهتر
خوشا آن روزگارانی که مطلوب و مبارک بود

 

 

 

 

نظرها 14 
  1. سیدمحمدرضا لاهيجی

    اردیبهشت 8, 1402

    سلام و درود
    صبح و روز شما بهشت

    به به جانانه زیباست

    هوا پاک و درختان سبز و دارا عاشقِ سارا

    لباسِ بخت‌شان شب‌آسمانِ غرقِ پولک بود

    • معین حجت

      اردیبهشت 8, 1402

      سلام و عرض ارادت…
      سپاسگزارم جناب لاهیجی بزرگوار…
      چه بداهه ی زیبایی سروده اید…
      🙏🙏💐💐

  2. مهدی سیدحسینی

    اردیبهشت 8, 1402

    درود جناب حجت
    عالی ست🌷🌷

    • معین حجت

      اردیبهشت 8, 1402

      سپاس از حضورتان بزرگوار💐💐💐

  3. طارق خراسانی

    اردیبهشت 8, 1402

    سلام حضرت استاد

    به روانی آب هر چه دلتان بخواهد را به عالی ترین وجه ممکن می سرایید.
    این غزل مافوق جوششی ست.
    لذت بردم
    دست و دلمریزاد

    در پناه خدا 🌱🌹♥️♥️👌👌👌👌👌👌👌♥️♥️🌹🌱

    • معین حجت

      اردیبهشت 8, 1402

      سلام استاد طارق …
      خوشحالم که به دل شما نیز نشست …
      سپاس از لطف شما💐💐💐🙏🙏🙏

  4. علی معصومی

    اردیبهشت 8, 1402

    💐👏👏👏👏👏
    به فصل عید نوروز و کنار گود کشتی ها
    صدای نغمه تار و دوساز و دایره تنبک بود

    • معین حجت

      اردیبهشت 8, 1402

      ای بقربان شما دوست دانایم🙏💐

  5. محمدعلی رضاپور

    اردیبهشت 8, 1402

    به به
    سلام و درود و ارادت

    • معین حجت

      اردیبهشت 8, 1402

      سلام …سلامت باشید …
      ارادت 🙏💐

  6. طلعت خیاط پیشه

    اردیبهشت 8, 1402

    جناب حجت ارجمند
    بسیار زیبا سروده اید درود بر شما
    🙏🌺🙏🌺🙏🌺🌿🍃

    • معین حجت

      اردیبهشت 8, 1402

      سپاسگزارم بانو …
      لطف دارید🙏💐

  7. مهمان

    اردیبهشت 8, 1402

    یادش بخیر قدیما…
    دیگه نه خانواده آن مفهوم ژرف و صمیمی را دارد
    نه عشق‌ها عشق اند
    نه رفاقت‌ها رنگ و بو دارند
    نه شادی و خنده از ته دل است
    و نه هیچ چیز دیگر مثل سابق است

    درود بر شما شاعر ارجمند
    موفق و سلامت باشید🌺

    • معین حجت

      اردیبهشت 8, 1402

      درود …
      بله بزرگوار ، متاسفانه دنیا دیگر آن صمیمیت گذشته را ندارد💐💐💐

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا