🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 جادو شدیم

(ثبت: 269279) اردیبهشت 3, 1403 

 

جبر زمانه گردن جان را گرفته است
از زندگی شتابِ تکان را گرفته است

دزدیده از عصاره‌ی هر سفره لقمه‌ای
از آن دهان وا شده نان را گرفته است

خشکانده مِهر بستر آب زلال را
سدی مسیر رود روان را گرفته است

سویی هجوم سیل به جادوی ابرها
اَحشامِ پیرمرد شبان را گرفته است

شاه شرف به خنجر شحنه شهید شد
شیخی شرور، رطل گران را گرفته است

حلّاج‌ها خروشِ اناالحق نمی‌زنند
دستی کثیف بیخ زبان را گرفته است

دیوانه‌ای که می‌گذرد از میان شهر
از دختری عنان امان را گرفته است

خان زاده‌ای که صاحب هر چیز می‌شود
از رشته‌ کوه‌ها، سبلان را گرفته است

هرگز نمی‌رسد به خدایش مسافری
وقتی دروغ راه زمان را گرفته است

افسونگری که آینه‌ها را طلسم کرد
امّیدهای مرد جوان را گرفته است

آزار می‌دهد همه را بیش و کم هنوز
یک استخوان که نای بیان را گرفته است

آیا دوباره می‌دود از ذوق خاطری
جایی که درد پای توان را گرفته است ؟

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (5):

نظرها 12 
  1. حمید گیوه چیان

    اردیبهشت 3, 1403

    درودها جناب حجت عزیز
    باور بفرمایید هرچه گشتم بهترین بیتش را
    انتخاب کنم نشد…
    واقعا همه اش حرف حساب بود.
    و اسمش خیلی جالب بود. به گمانم حق با شماست جادو شدیم…
    امیدوارم روزی طلسممان شکسته شود.
    قلمتان ماندگار
    شاد و سلامت باشید👏👏👏👏👌👌❤️❤️❤️

    • معین حجت

      اردیبهشت 3, 1403

      درود حمید آقا، شما لطف دارید ، بله ای کاش راه باطل نمودن این جادو را بالاخره پیدا کنیم…
      🙏🙏🙏🌺🌺🌺

  2. مهدی سیدحسینی

    اردیبهشت 3, 1403

    درود فراوان استاد
    زیباست
    با آرزوی توفیق الهی و ماندگاری 🌷🌷

    • معین حجت

      اردیبهشت 3, 1403

      درود جناب سید حسینی…
      نظر لطف شماست 🙏🙏🙏🌺🌺

  3. مهرداد مانا

    اردیبهشت 3, 1403

    از امتیازات یک شاعر خوب ، رعایت نظایر در شعر است و معین عزیز ، نیک تر از هر کسی ، همواره این را لحاظ می کند .

    • معین حجت

      اردیبهشت 3, 1403

      درود مهرداد جان، دوست دانایم…
      سپاس از لطف شما 🙏🙏🙏🌺🌺🌺

  4. حسن نبی

    اردیبهشت 3, 1403

    درود و عرض ارادت
    بسیار عالی و دلنشین همچو همیشه پاینده باشید و تن درست👌👌👌

    • معین حجت

      اردیبهشت 3, 1403

      درود جناب نبی بزرگوار…
      سپاسگزارم، محبت دارید 🙏🌺🌺🌺

  5. مهدی محمدی

    اردیبهشت 3, 1403

    سلام و عرض ادب استاد عزیز

    مهرداد مانا یکی از امتیازات شعر خوب را بیان کردند. به عقیده حقیر نیز توجه شاعر به جامعه ی خود و پرهیز از تکرار مکرارت می تواند اشعار یک شاعر را ممتاز نماید.

    قلمتان تابان و دلتان بهاری

    • معین حجت

      اردیبهشت 3, 1403

      درود و ارادت…
      سپاس از نظر لطف شما 🙏🙏🙏🌺🌺🌺

  6. طارق خراسانی

    اردیبهشت 3, 1403

    سلام
    خوشحالم این اثر زیبا را خواندم
    در پناه خدا 🌹

    • معین حجت

      اردیبهشت 3, 1403

      درود استاد طارق خراسانی ، زنده باشید 🙏🙏🌺🌺🌺

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا