🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 یک دهان پر سیب

(ثبت: 227847) خرداد 23, 1399 

 

دستت را دراز کن

تا سوسوی سرخ ستاره

بِرویم از لبانت

انگار ازت عاشق شده

مقاومت نکن به جاذبه اش

فقط رها باش

(آدمی زا است

گاهی جایش را عوضی می بوید )

باغ لبانت و این همه بوسه سرخ

به زردی نرفته بیدارش کن!

هیچ مردی به سیب پلاسیده عشق نمی ورزد …

رویایت پر باران. برخیز

ابری که خیال باران دارد

پیراهن نمی پوشد

پا بگذار به سینه ام

اگر زمین هم لایق نباشد

باران که هست

چتر تردید را بس کن از سرت

این کلیشه دوست داشتنی را

قدم بزن تا خانه.

پنجره را از لای پرده در آر

آویزان کن از دیوار

اکنون تمام جهان اتاق توست

و مردی میخواند

از گلوی سبز باغ ها

صدایی که

به شبت

به تختت

به زمستان تنت

غریبه نیست

مقاومت نکن به آغوشش

دستت را دراز کن

این سیب لایق دهان توست

……

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (1):

نظرها
  1. مینا یارعلی زاده

    خرداد 23, 1399

    درود و مهر جناب حسنلو
    به شعر پاک خوش آمدید گرامی
    شعرتون پتانسیلهای خوبی دارد و برخی تعابیر دلنشین چشمم را گرفت و بسیار حس برانگیز سرودید
    ولی چیزی که هست یک شاعر باید زبان خوبی برای انتقال افکارش داشته و هم دایره ی واژگانش وسیع باشد چیزی که نباید اتفاق بیافتد لغات و کلام کهن در شعر معاصر است
    بس کردن در زبان متون کهن فارسی آمده و خوب نیست که در شعر معاصر تکرار شود شعر امروز باید زبان امروزی داشته باشد و واژگانش نیز متعلق به دوره ی خود باشد به نظرم باید در زبان شعری بیشتر کار شود
    منتظر آثار دیگر شما هستیم
    برقرار باشید و پایدار🌷

    • مهدی حسنلو

      خرداد 24, 1399

      سلام درود
      خانم یار علی زاده
      در ابتدا ممنونم اولین مخاطب شعرم در این سایت دوست داشتنی بود
      این شعر یه تلاش اگاهانه بود
      با ویرایش چندباره به نظرم خیلی. عامدانه امده چند واژه …
      ممنونم از نظرت. که صادقانه بیانش کردی با شعرهای بیشتر امیدوارم این ارتباط ادامه دار باشد مطمئنم نظرت در مورد دایره واژهه گان مورد استفاده قابل درک خواهد بود شاید البته
      سپاس از حضورت

  2. جواد مهدی پور

    خرداد 23, 1399

    درود بر شما جناب حسنلوی گرامی

    موفق باشید

    💐💐💐

    • مهدی حسنلو

      خرداد 24, 1399

      سلام وعرض ادب جناب. مهدی پور عزیز ممنون و سپاسگذارم از حضورتان

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا