🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 راست میگفت این روزهای آخر اصلا موو موو نمیکرد

(ثبت: 228989) تیر 16, 1399 

 

راست میگفت این روزهای آخراصلا موو موو نمیکرد!

تصویرش از قاب پنجره پیداست
آنکه میپرسد :
فکر میکنی همیشه در امان خواهی بود؟

اینکه نشسته ای در اتاق گرم
و اندیشه سردترت غرقِ ابری که
از چایی ات فرار می کند
_فرار می کنم! فرار می کنی!_
فرار می کند دود سیگار
مثل چشم هایش به خیابان
گم میشود لای عابرها, ماشینها
که گم میشوند در هوشیاریشان
در سکوت.
و باز سکوتش بهم میریزد
با آنکه دریچه را دو جداره کرده!
با آنکه خودش را به کریت زده !
اما صداهای ناخوانده
همیشه میهمانش بودند, می داند
بلند می شود چایی
و چندتایی هم, چتر آماده می کند
کم مانده به آغاز هر دو!
… …
پیر مرد با بغض می گوید: مگر چه کرده بود.
زن: دقایقی پای این پله بنشینیم
پاهایم نای رفتن ندارد
شاید تا آن موقع آسمان هم آرام شود
مرد: تقصیر خودشان بود
از این میسوزم
با آنکه حواسشان نبوده
و در طویله ما را باز گذاشتند!
آنهم وسط روز در مرکز شهر!
(خودشان ؟…همیشه بیرون شعر هستن!)
گوساله ما را قربانی خواهند کرد!
….جوانی کرد و افتاد در گناه !
زن با گریه میگوید:
چرا روی بچه ام اسم می گذاری
آنهم بخاطر بوییدن گلی کنار پیاده رو
یا نهایت برای چیدن شاخه ای …
بالاتر از آسفالت خیابان مگر سیاهی هست!
مرد: که بخاطرش بی اجازه,
پا توی خیابان بگذارد !
دعا کن چاقویی پیدا نکنند زن !
به مقدسات قسم! ذبحش می کنند! … …
-فکر کنم باز خطها خراب شده-
آخر مگر میشود؟

زن :..بچه ام انگار می دانست
این روزهای آخر مدام می گفت
بمن گوساله نگویید من آدم شدم !
مثل همه آدمهای روی زمین.
صدای مرد با آه کشیدنی, سالها دور میرود
و پیرتر و شکسته تر بر می گردد
: همیشه همین می شود .
عصای روزهای ناتوانی پدر
داغِ تنهایی دلش میشود.
بلند شو زن
این باران خیال کوتاه آمدن ندارد!
حداقل بهانه ای میشود برای پنهان
کردن خیسی صورتمان ……!

: آقای محترم
انتهای روز شد خالی نمی کنید
چی را؟ ..آهان, ببخشید چشم …الان
…..
چقدر باید تقدیم کنم
: خواهش می کنم بفرمایید
شما مسافر ویژه ما بودید
: فقط کرایه اتاق را حساب کنید
باقی را ما میهمانِ… شما بودیم!!!

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (3):

نظرها
  1. محمدعلی رضاپور

    تیر 16, 1399

    سلام و درود 🌹🌹🌹

  2. بالاتر از آسفالت خیابان , … مگر سیاهی هست!

    سلام و عرض ادب جناب حسنلوی گرانمهر
    لب مریزاد
    قوت قلب و شکوه قلمت استوار

    🌹🌹🌹🌺

  3. محمدعلی رضاپور

    مرداد 12, 1399

    سلام و درود
    فرهیخته ی ارجمند!
    نظر به اهتمام استاد بزرگوار،
    جناب طارق خراسانی،
    بابا طارق عزیز شعر فارسی
    در معرفی شاعران برتر معاصر
    و اهمیت همیاری اعضای گرانقدر شعر پاک در این مهم و با توجه به مأموریتی که برای هرچه باشکوه تر برگزار شدن این امر به حقیر محوّل فرموده اند، از شما بزرگوار دعوت
    می شود تا در این کار مشترک، حضور جدی تری داشته باشید.
    سپاس،
    در خدمت تان هستیم در 👇
    http://sherepaak.com/227273/——-

  4. مهدی محمدی

    تیر 6, 1400

    پاهایم نای رفتن ندارد

    چقدر زیبا
    درود رفیق
    و دیدار به خیر

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا