🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 ماه روی شانه ها

(ثبت: 227965) خرداد 25, 1399 

 

تنها نیستم ایستاده ام
رو به دیوار, درکنار بی خوابی
به نور که اتاق را فتح کرد!
می اندیشم و یقین دارم
آن بیرون هم
ماه روی دستان خیل عظیم تاریکی
تمام امشبِ نا تمام را جشن میگیرد
در جاودانگی طلوع با شکوهش,
و ستارگانِ بالا نشین این شب,
در کورسوی خاموششان!!

شایعه شده شب از ترس لامپ!!
پشت پنجرهها پناه گرفته!!

میگویم: تحمل کن من جایی خواندم
کسی که مثل خورشید است
خواهد آمد و دلیلش
همین در طلایی است
که برای موقع آمدن آفریدند,مگرنه…؟
همه که مثل پنجره ها نیستن
پرده ایِ سیاه رویشان بکشن
به وقتهائی که خورشید
آفتاب پخش میکرده!

:صبر کن عزیزکم
می دانم دیگر نمی توانی
تکیه کن بمن نه, به دیوار!
از چشم های خونی ات می سوزم
که سر انجام کسی نیامد,
:اما نه این لامپ
و نه هیچ لامپی نمی تواند,
تا ابد روشن بماند حتی نوع مهتابی اش!
اگر عمر هم به سر نرود!
یا عزرائیل میاید
یا کسی از اداره برق

آنوقت “تو” می توانی آسوده
بخوابی در آغوش بی خوابی!

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (5):

نظرها
  1. طارق خراسانی

    خرداد 25, 1399

    سلام

    خیر مقدم 🌹

    در پناه خدا 🌿👏👏👏🌿

    • مهدی حسنلو

      خرداد 26, 1399

      عرض ادب واحترام
      خوش امدید
      دوست عزیز سپاس گزارم

    • مهدی حسنلو

      خرداد 27, 1399

      عرض سلام جناب خراسانی عزیز
      سپاس از حضورتان

  2. رضا زمانیان قوژدی

    خرداد 26, 1399

    عرض سلام و خیر مقدم محضر جناب حسنلو.
    به شعر پاک خوش آمدید.
    حضورتان در اینجا، یعنی اینکه مسیر را بدرستی انتخاب کرده اید و شعر زیبایتان نشانگر توانایی و استعداد ذاتی شماست.
    همچنان چشم براه آثار زیبایتان هستیم.
    اگر عمر هم به سر نرود!
    یا عزرائیل میاید
    یا کسی از اداره برق
    چه طنز فاخری.
    دستمریزاد

    • مهدی حسنلو

      خرداد 27, 1399

      سلام
      جناب زمانیان بزرگ وار
      من مفتخرم در کنار دوستان بزرگ واری چون شما
      و در کلاس استاد نوری شما ودیگر بزرگان درس پس میدهم
      خیلی ممنون

    • مهدی حسنلو

      خرداد 27, 1399

      سلام
      ممنون هستم جناب زمانیان
      از این که حقیر را در جمع خودتان قبول کردید
      خیلی خوشحالم که مورد
      رضا یت بوده
      انشالا قسمت باشه در کنار تان باشم
      بازم سپاس گذارم

  3. فریبا نوری

    خرداد 26, 1399

    سلام
    دوباره خواندن این شعر لذت بخش بود
    به نطرم جزء بهترین هایتان است تا جایی که من آثارتان را خوانده ام
    عالی
    🌹🌹👏👏👏

    • مهدی حسنلو

      خرداد 27, 1399

      سلام استاد عزیز
      بازم سپاسگذارم
      ونظرتان برایم ارزشمند
      ومجب ادامه و تلاش بیشترم
      است .ممنون

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا