🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

بیوگرافی احسان مهرپور
تاریخ تولد:
جنسیت: مرد
شهر:
بیوگرافی: «محمد احسان مهرپور» فرزند «میرزا عبدالرحمن» باشندۀ گذر میرزاقاسم شهر مزار شریف می باشد. ایشان در سال 1963میلادی در شهر شبرغان کوچۀ «چرمگری» متولد شد؛ پدرش کارمند وزارت داخله بود و به همین مناسبت در شهرهای مختلف کشور ایفای وظیفه می نمود. دورۀ ابتداییه را در مکتب «ابن‌یمین» شهر شبرغان خواند و دوره متوسطه را در مکتب «محمود هوتکی» شهر کابل و دورۀ لیسه را در لیسۀ عالی حبیبیه به پایان رسانید. وی در سال 1982 میلادی در دورۀ انقلاب کمونیست‌ها یک‌جا با فامیل ترک وطن نموده و عازم شهر پشاور پاکستان گردید. بعد از مدت یک سال اقامت در شهرهای پشاور و راولپندی پاکستان در سال 1983م به جانب ایالات متحده آمریکا سفر نمودند. جناب مهرپور در سال 1993 میلادی در دورۀ حکومت مجاهدین دوباره به افغانستان برگشت نمود؛ اما نظر به مشکلات امنیتی و ادامۀ جنگ های خانمان سوز، دوباره به ایالات متحدۀ آمریکا بازگشت نمود و در سال 1999 میلادی بار دیگر به افغانستان برگشت؛ اما به دلیل نبود زمینۀ کار مناسب دوباره به ایالات متحدۀ آمریکا بازگشت نمود. در سال 1999 میلادی ازدواج نموده و فعلاً صاحب سه فرزند دوپسر و یک دختر می باشد. وی از سال 2005 میلادی به بعد با سازمان های خارجی در داخل افغانستان چندین سال همکار می باشد. وی طبع خارق العاده ای در شعر و شاعری دارد و همیشه اشعار و آثار شاعران زبان دری را مطالعه می نماید و یکی از شاعران معاصر دری است که در سبک کلاسیک شعر می گوید. وی در قالب های شعری غزل ، قصیده ، رباعی ، مثنوی و دوبیتی طبع آزمایی نموده و هزاران بیت شعر در قالب های مختلف سروده است. اشعار وی بیشتر در جنبۀ عارفانه دارد و اندیشه‌های مذهبی همواره مزین اشعار وی است.
آخرین اشعار احسان مهرپور

وطن

احسان مهرپور 14 آبان 1400

 

درد مرا ببین تو چسان ناله کم کنم

خوانش: 164

سپاس: 4

تعداد نظر: 1

رندان باصفا

احسان مهرپور 12 آبان 1400

 

از رنج و غم، آزادگان در فکر محنت نیستند

خوانش: 147

سپاس: 1

تعداد نظر: 1

عاصی

احسان مهرپور 11 آبان 1400

 

نه غمزه می کشم و نی ره خمار زنم

خوانش: 159

سپاس: 1

نور نگاه

احسان مهرپور 04 آبان 1400

 

چند پری را ز تعجب سر راهم دیدم

خوانش: 140

سپاس: 0

باد فنا

احسان مهرپور 01 آبان 1400

 

هی خاک جاودان تو به باد فنا مرو!

خوانش: 141

سپاس: 0