🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 وطن

(ثبت: 242661) آبان 14, 1400 

 

درد مرا ببین تو چسان ناله کم کنم
جانا بگو چگونه که ترک سخن کنم؟
در قلب پاره پاره ای من درد خانه کرد
دل می‌کفد ببین که چو یاد وطن کنم
از ما گرفت بود و نبود و رفیق و دوست
جانا چگونه تر‌ک چنین انجمن کنم
حالا کجاست کابل و پغمان و بلخ پير
دگر کجا روم که شوق وطن کنم‌
پایکوبی در حلول بهار یاعلی کجاست
دور کدام زیارت مولا اتن کنم
حالم مپرس در دلک ریش من ببین
من بی وطن شدم کجا را وطن کنم
دگر به یاد عشق که شب را سحر کنم
دگر به یاد روی که لب بر سخن کنم
دگر مپرس ز خانه و درک وجود خاک
دگر کجاست خانه که اسمش وطن کنم

 

 

 

 

نظرها
  1. سلام و درود
    بسیار زیباست
    سربلند و پاینده باشید
    🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا