🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 آخرین امید

(ثبت: 270619) تیر 6, 1403 

 

من از عطش به تو گویم، تو از طراوتِ باران
من از سقوط و تباهی، تو از کرامتِ انسان

من از تداومِ وحشت، در این سیاهیِ مطلق
تو از دمیدنِ صبح و طلوعِ شمسِ فروزان

من از کرختیِ دلها، در انجمادِ محبّت
تو از حرارتِ عشق و زوالِ عمرِ زمستان

من از سکون و تکیدن در این خزانِ غم‌انگیز
تو از روانیِ رود و شکوهِ سبزِ بهاران

من از سرابِ حقیقت در این کویرِ دروغین
تو از نویدِ رسیدن به انتهای بیابان

من از فسادِ جهان و ظهورِ عصرِ اسارت
تو از نجات و رهایی، پس از شکستنِ زندان

امیدِ آخرم این است، کتابِ قصّه‌ی آدم
شبیهِ آنچه تو گفتی، رسد به نقطه‌ی پایان

 

 

 

نظرها 13 
  1. قلمتان سبز یادگار بماند

    • درود جناب خلیلیان عزیز و ارجمند
      ضمن ابراز خرسندی از آشنایی با حضرتعالی بسیار سپاسگزارم که با حضور پر مهرتان روشنی می‌بخشید.
      شاد و سلامت باشید🙏🙏🙏🌺🌺🌺

  2. تیر 6, 1403

    درحضورجنابتان درس پس خواهیم دادبرقرارباشید استاد

  3. مهرداد مانا

    تیر 6, 1403

    سلام
    حالا نمیشه تو هم مث اون بنده ی خدا ، کمی امیدوارتر باشی؟🤔🤔

    • سلام و درود و ارادت مهرداد جان
      خیلی دلم می‌خواد مثل اون فکر کنم ولی با شرایطی که میبینم نمیشه😁😁😁
      ممنون که با حضور پرمهرت باعث دلگرمی هستی.
      دمت گرم
      شاد و سلامت باشی رفیق🍃🙏🙏🙏🍃

  4. طارق خراسانی

    تیر 6, 1403

    سلام‌ جناب کیوه چیان

    از آغاز تا پایان عالی ست و عالی تر شاهکاری ست که آفریده اید
    این اشعار روزگار ماست و‌ تاریخ بی هیچ‌ شکی این اثر را در دل خویش جای خواهد داد
    سعادت خوانش این غزل لطف الهی بود که نصیبم شد .

    در پناه خدا 🌹

    • درود و ارادت استاد خراسانی نازنین
      بینهایت سپاس بابت کوچک‌نوازیتان.
      شاهکار وجود بینظیر و پر از مهر و عشق حضرتعالیست که هرجا قدم میگذارید خیر و برکت جاری می‌شود.
      بمانید و بتابید سالهای سال
      شاد و سلامت باشید🙏🙏🙏❤️❤️❤️💐💐💐

  5. درود بر شما
    عالی بود
    قلمتان سبز🌹

    • درود بر بانو ایرانپور که حضور پرمهرشان سراسر نور است و خیر و برکت.
      بینهایت ممنونم بابت تشریف‌فرمایی و بذل توجهتان
      مهرتان ماندگار
      شاد و سلامت باشید🙏🙏🙏💐💐💐

  6. حسن نبی

    تیر 7, 1403

    درود و عرض ادب
    عالی بود
    قلمتان نویسا🌹

    • درود بر دوست عزیز و بزرگوارم جناب نبی
      بینهایت ممنونم از لطف و محبت و بذل توجهتان.
      وجودتان سراسر مملو از عشق خداوند
      شاد و سلامت باشید🙏🙏🙏💐💐💐

  7. شیدا شهبازی

    تیر 8, 1403

    سلام و احترام
    بسیار عالی لذت بردم 🌺🌺🌺

    • درودها بانو شهبازی بزرگوار و ارجمند
      بینهایت ممنونم که با تشریف‌فرماییتان روشنی می‌بخشید.
      مهرتان ماندگار
      شاد و سلامت باشید🙏🙏🙏🌺🌺🌺

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا