🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 اجازه ام بده ای عشق!

(ثبت: 233942) آذر 8, 1399 

#سه_گلشن

“سلام و باز سلام و، دگر، سکوت و نگاه”

همین قَدَر که شود گفت: آشنای تو ام

نه آشنای تو بلکه فقط گدای تو ام

همین که گاه به گاهی نگاه می کنی ام

همین که گوشه ی چشمانِ پُرصفای تو ام

به یُمنِ این که نگاهم اسیر مَقدم توست

غزلسرای سراپا دلِ سرای تو ام

تو راه می روی این گونه ناز و چشمنواز

و آه می شوم و آه! مبتلای تو ام

هوای ابریِ این دشت ها، چه گریه وَش است!

غزال گمشده ای درپیِ صدای تو ام

دلم دلی ست چه بی دست و پا و سر به هوا!

خوش ام که سرخوش و سرگشته در هوای تو ام

“اجازه ام بده ای عشق! عاشقت باشم.”

#محمدعلی_رضاپور (#مهدی)

@sherepishro

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (2):

نقدها
  1. درودها

    عبارت پایانی اگر قسمتی از شعر باشد که قاعدتا نیست خارج از وزن است

    برای نشان دادن این جملات و نوشتار ها

    بایداز پی نوشت استفاده کرد که خواننده دچار سر درگمی نشود

    امید وارم جسارت بنده را ببخشایید.

    نویسانو شادکام باشید بزرگوار

    💐💐💐💐💐

    • سلام ها و درودها
      و سپاس از التفات شما بزرگوار،
      شعر بالا در قالب سه گلشن
      است.
      سروش و سه گلشن
      از قالب های پیشرو هستند
      و می توان در آنها وزن عروضی رسمی را تعدیل نمود.
      با این حال، در مصراع پایانی این سه گلشن،
      خروجی از وزن انجام نشده و فقط در رکن پایانی،
      فَعَلن به فعلن تبدیل شده.
      امید که توضیحات بنده درباره ی شعر پیشرو و گونه هایی همچون
      سروش
      سه گلشن
      شعر سبز یا چندآهنگ
      و شعر تک
      را مطالعه بفرمایید
      ❤️🙏

نظرها
  1. علی معصومی

    آذر 8, 1399

    ❤️❤️🌺🌺🌺

  2. جواد مهدی پور

    آذر 8, 1399

    درود بر شما جناب استاد رضاپور گرامی

    از اشعار پاک و منحصر به فردتان لذت می برم

    عالی سرودید

    زنده باشید به مهر

    درود هااا

    💐🙏💐❤️💐🙏💐

    • سلام ها و درودها و
      ارادت
      جناب استاد مهدی پور عزیز
      💐🙏💐❤️💐💐🌿🌿🌿🙏

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا