🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 اختلاف نسل‌ها

(ثبت: 268155) اسفند 14, 1402 

 

مادر کنار بسترش یک دم به شیخی زنگ می‌زد
ایمانش از برخورد با اندیشه دائم لنگ می‌زد

قطعأ که مالیخولیائی گشته فرزندم خدایا
دیدم سرش را کرده در لای کتابی، بنگ می‌زد

می‌گفت می‌دانم دلیل انحرافاتِ پسر را
ای کاش می‌شد پرسه با یک مرد با فرهنگ می‌زد

چادر نمازش را به سر می‌کرد و رویش را به قبله
بر ریسمان اعتقادش نیمه شب‌ها چنگ می‌زد

می‌خواست تا او را رهایی بخشد از بندِ تجدّد
پایان هر رکعت به شیطان رجیمی سنگ می‌زد

آخِر تبِ آگاهی دلبند او پایین نیامد
مادر کنار بسترش یک دم به شیخی زنگ می‌زد

 

 

 

نظرها 10 
  1. فریبا نوری

    اسفند 14, 1402

    درود. چه خوب که شما نسل جدید را عاقل تر و هوشمندتر از نسل های قبل می دانید. خیلی ها در ارزیابی نسل جدید اشتباه می کنند.

    • معین حجت

      اسفند 14, 1402

      درود و عرض احترام …
      بله اگر نسل جوان را بتوانیم بیشتر درک کنیم قطعا می شود مسولیت های بزرگی را به آنان سپرد …🌺🌺🌺

  2. طارق خراسانی

    اسفند 14, 1402

    سلام‌و‌درود

    مانند همیشه دغدغه مند

    در پناه خدا 🌱👏👏👏🌱

    • معین حجت

      اسفند 14, 1402

      درود استاد طارق گرامی …
      حضورتان مایه‌ی دلگرمی من است🙏💐

  3. حمید گیوه چیان

    اسفند 14, 1402

    درود جناب حجت عزیز
    عالی…
    👌👌👌🌹🌹🌹❤️❤️❤️

    • معین حجت

      اسفند 14, 1402

      درود دوست بزرگوارم …
      زنده باشید🙏💐

  4. برهان جاوید

    اسفند 14, 1402

    درود استاد حجت گرامی
    بسیار زیبا و ارزشمند
    👏👏👏❤️❤️❤️🌺🌺🌺

    • معین حجت

      اسفند 14, 1402

      درود جناب برهان گرامی …
      سپاسگزارم 🙏🙏🙏🌺🌺🌺

  5. علی معصومی

    اسفند 15, 1402

    درودها به رفیق سرکشم
    که جان است و جانان

    • معین حجت

      اسفند 15, 1402

      درود و عرض ارادت به دوست فرهیخته و بزرگوارم 🙏🙏🌺🌺

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا