🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 از کِی ؟

(ثبت: 264677) مهر 24, 1402 

 

از کِی رفیق، مَرکبِ همّت علیل شد
قومی کُهن به یک شبه مغزش فسیل شد

بعد از ستیز مسخره‌ی اعتقادها
پیروز جنگ، عاقبت اصحاب فیل شد

پاشیده شد به روی حقایق اسید مَکر
هر نقش بی‌قواره به شکلی شکیل شد

زد تکیه بر اَریکه‌ی سلطان مُصیبتی
یک لاقبای معرکه مردی اصیل شد

چون چیره شد نواده‌ی سفّاک‌یان به خلق
تابع نگشت هر که به اَمرش ذلیل شد

هی ضربه زد به پنجره‌ها توده‌ای کثیف
رخسار صاف منظره‌ زشت از زگیل شد

از شرق دور آمد و پیوند شوم بست
عفریته‌ای مطلّقه، جفتی جمیل شد

از کی به کام مخمصه افتاد زندگی
افسون شدیم و مدّت جادو طویل شد ؟

 

 

 

نظرها 11 
  1. طارق خراسانی

    مهر 24, 1402

    سلام‌ و‌ درود‌

    اثری که تاریخ آن را خواهد ستود

    در پناه خدا 🌱👏👏👏👏👏👏🌱

    • معین حجت

      مهر 24, 1402

      درود و عرض ارادت استاد طارق گرامی …
      خوشحالم که مقبول افتاد، اگر هم خوب شده باشد یقینا لطف حضرت حق و تشویق های شما بزرگواران است🙏🙏🙏💐💐💐

  2. عظیمه ایرانپور

    مهر 24, 1402

    درود بر شما
    عالی بود
    قلمتان سبز🌸

    • معین حجت

      مهر 24, 1402

      سپاسگزارم بانو …
      لطف تان مستدام🙏🙏🙏💐💐💐

  3. برهان جاوید

    مهر 24, 1402

    درود بر شما استاد حجت گرامی
    اثری ست زیبا با مفاهیم ناب و تعابیر عالی
    و هر بیتش شاه بیت و کتاب شعری پر از روشنگری و انسانیت است
    دستمریزاد
    پاینده و پیروز باشید
    🌺🌺🌺👏👏👏❤️❤️❤️🌺

    • معین حجت

      مهر 24, 1402

      درود و عرض احترام جناب جاوید، شاعر فرهیخته …
      شما لطف دارید …
      بزرگوارید🙏🙏🙏💐💐💐

  4. درود و احترام
    جناب معین حجت شاعر بزرگمهر
    بسیارعالی سروده اید بسیارعالی🙏🙏🙏

    • معین حجت

      مهر 25, 1402

      درود استاد یزدانی…
      سپاسگزارم…
      بزرگوارید 🙏🙏🙏💐💐💐

  5. سیما انبائی

    مهر 26, 1402

    یک لاقبای معرکه مردی اصیل شد😔

  6. مهدی سیدحسینی

    مهر 29, 1402

    درود مجدد
    قلمتان نویسا 🌹🌹

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا