🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 اسرار ازل…

(ثبت: 209472) اردیبهشت 3, 1398 
اسرار ازل…

« به نام خدا »

هر کسی پیوسته مَسرور از بَقاست…
غافل از اَسرارِ این “دارالفَناست” !

از عَدَم آورده « مِعمارِ جهان »…
آدمی را ؟… یا خیالی نابِجاست ؟

پیش رو داریم “دوزخ یا بهشت” ؟
یا که پایانِ جهان هم ناکُجاست ؟

آن که از “بارانِ رحمت” کرده است…
« زنده رودِ » مُرده را اِحیا خُداست ؟

این « خدا » یک روزِ دیگر پس چرا ؟…
خود دلیل و عاملِ “سیل و بلاست” ؟

این ” تَناقُضها ” که میبینیم چیست ؟!
این ” تَفاوتها ” رَوا… یا نارواست ؟؟؟

کُنجکاوی در “شَریعَت” کُفر نیست ؛
“کفرِ مطلق” جَهلِ بی پایانِ ماست !

کِی به « اَسرارِ اَزَل » پِی میبرد ؟
آنکه “فِکر و لَفظ و کِردارَش” خطاست ؟*

در مَسیر دَرکِ ذاتِ « ذوالجَلال » ؛
بهترین تصمیم… « تسلیم و رضاست ».

« مهران اسدپور »

*مصرعِ دوم از بیتِ هشتمِ این غزل اشاره ای دارد به اساسِ دین زرتشت؛ « پندارِ نیک، گفتارِ نیک و کردارِ نیک ».

«اصفهان» ؛ دومِ اردیبهشت ماهِ نود و هشت…

نظرها
  1. طارق خراسانی

    اردیبهشت 3, 1398

    سلام و درود بر استاد مهران اسدپور

    بدون هیچ شکی هم خلقت خدا زیباست و هم حوادث بر محور حکمت الهی در گردش اند .
    روزی کم آبی و روزی سیل و طغیان رودخانه ها .

    واقعا از این اثر زیبا لذت بردم

    در پناه خدا 🌿👏👏👏👏🌿

  2. محمدحسین پژوهنده

    اردیبهشت 3, 1398

    آفرین، شعری حکیمانه است و پر مغز. لیکن آنکه به سیل گفت برو، به انسان هم گفت سیل بند بساز. حکمت فعل او بسی فراتر از سود و زیان ما است، فعل خدا در قالب قانون انجام میشود نه صرف خواستن یا نخواستن، و هر قانونی قانون برون شدی هم دارد چنان قانون مدارها و توابع و جبر و… 🌹

  3. زانا کوردستانی

    اردیبهشت 3, 1398

    درودتان

    احسنت شاعر جان

    موفق و موید باشید انشاالله

    👏👏👏👏👏👏