🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 السلام علیک یا شمس الشموس

(ثبت: 248436) خرداد 20, 1401 

السّلامُ عَلیکَ یا شَمسَ الشُموس

جانم فدای تربتِ سلطانِ مشهد است
روحم مقیم جنّتِ رضوانِ مشهد است

تُربت (1)که میرسم به دلم شور نینواست
این شهر، خود ورودی و مهرانِ مشهد است

جنّت سرای حضرت مولا چه ماْمنی است
خُرّم دلی که امشبش مهمانِ مشهد است

نقّاره زن ، بزن که طلوعی دوباره شد
شمس الشموس، حضرتِ احسانِ مشهد است

حُجّاج ، راه کعبه ی دلدار ، پیش رو….
حَجَّم ، طوافِ گنبدِ رخشانِ مشهد است

آقا ، غریب و بی کس و بی یار و یاورم
دل ، تنگِ یک سلام به ایوانِ مشهد است

نَخجیر زندگی ، که اَمانم نمی دهد…
این مرغِ دل هوایی و جِیرانِ مشهد است

وقتی که بسته می شود دَرهای زندگی
تنها شفا به دست سلیمانِ مشهد است

با مشتِ خَس ، کجا شود نورحق خموش
لعنت به او که در پِیِ بطلانِ مشهد است

(تنها) کجا و مدح شما ، می شود مگر؟
امّید او شفاعت و اِسکانِ مشهد است

✍️حسن نبی جندقی (تنها)
(۱)شهر تربت حیدریه

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (1):

کاربرانی که این شعر را خوانده اند (5):

نظرها
  1. محمدعلی رضاپور

    خرداد 20, 1401

    یا امام رضا

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا