🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 امیرالمومنین حیدر

(ثبت: 261656) تیر 15, 1402 

امیر امومنین حیدر…

روز عید آمد علی بر خلق سَرور می شود
عشق، آن دم بین مردم ثبت دفتر می شود

جانشین نور، باید نور باشد چون علی(ع)
لافَتی اِلّا علی، فی الجمله صفدر می شود

یار پیغمبر(ص) که در شبهای بیداد و ستم..
جان به کف در جای حضرت شمع بستر می شود

زادگاهش کعبه باشد، قتلگاهش در نماز
او امیرالمومنین ساقیّ کوثر می شود

یادگار از دست و بازویی که خیبر می کشید
شیر میدانی چو عبّاسِ دلاور می شود

در نبردی نابرابر، با حرامی های شوم…
یار و همسنگر فقط زهرای اطهر(س) می شود

چون غدیر از یاد مردم رفت، آمد کربلا
چون نشد تبلیغ، دشمن زود منکر می شود

شیعه باید دست بوس مادرش باشد فقط
عشق مولا، زاده از بطنی مطهّر می شود

جمع این اوصاف اگر بی کینه گردد جستجو
تکسواری چون علی، مولام حیدر می شود

خوش به حال دیده ای در وقت جان دادن به حق
روشن از رخسار مولایش، منوّر می شود

همچو (تنها) جمع عشّاقت دو جا چشم انتظار
جای اوّل قبر و بعدی روز محشر می شود

✍🏻حسن نبی جندقی (تنها)

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (2):

نظرها
  1. علی معصومی

    تیر 16, 1402

    🌿💐👏👏👏👏👏

    • حسن نبی

      تیر 16, 1402

      درود جناب معصومی عزیز عیدتون مبارک❤🌹❤🌹

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا