🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 انا الحق

(ثبت: 267489) بهمن 13, 1402 
انا الحق

 

آه از آن روزی که بر حــق تیر نا حـق می زنند
بر گلویت مُـهـــر باطل , سُرب و مفرغ می زنند

هر کجا , در پیش هر کس , داد خود را می بری
بی گمان , آنجا تورا صد چوب محــرق می زنند

هر چه را منطق روا باشـد , خلافــش می کنند
فرض منطق گر کنی , نامت چــو احمق می زنند

روز را در پیش چشمت باوری چـون شب دهند
این عدالت ! را چنین , بر لـــوح و بیرق می زنند

پیش دل گفـتم که روزی می رسد آن گلعـُــذار
آن که نامش را هـمانان, پـــُر ز رونـق می زنند

هاتفـی آمد ز افلاکـش که ای : راوی بس است
آن زمان , ایـنان , بر آن طبـل انا لحـق می زنند

چون خموشی , چاره باشد, پس خموشی می کنم!
من شنیدم , شاعران را , سَــر به خندق مـی زنند!

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (4):

نظرها
  1. طارق خراسانی

    بهمن 13, 1402

    آفرین بر نفس گرم و چنین شعرِ تَرَت

    سلام و درود

    عالی ست

    در پناه خدا 🌱🌹👌👌👌👌👌🌹🌱

    • احمد محسنی اصل

      بهمن 13, 1402

      درود بر برادر عزیز و بزرگوارم
      حضورتان را ارج مینهم و ممنونم که هستید
      برقراری وجودتان را ارزوست
      🌹🙏

  2. حمید گیوه چیان

    بهمن 13, 1402

    درود بر جناب محسنی بزرگوار و ارجمند
    بینهایت زیبا سروده اید و بینهایت لذت بردم از خواندن این نفیسه.
    سپاس از به اشتراک گذاری این اثر زیبا👏👏👏👏🙏🙏🙏💐💐💐

    • احمد محسنی اصل

      بهمن 13, 1402

      سلام بر شما دوست با ذوق و هنر مندم
      ممنونم که هستید و به مهر خواندید
      برقراری وجودتان را ارزومندم
      🌹🌺🙏

  3. فریبا نوری

    بهمن 13, 1402

    درود جناب محسنی اصل گرانقدر
    شعر بسیار زیبایی است
    بیت ماقبل آخر برای پایان‌بندی این شعر کوبنده‌تر و تاثیر گذار تر است به زعم من
    با درود بیکران

    • احمد محسنی اصل

      بهمن 13, 1402

      درود بر شما مهربانوی ارزشمند
      ممنونم که حضور دارید و به مهر خواندید
      برقراری وجودتان را ارزومندم
      🌺🌸🙏

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا