🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 باده ی سرخ

(ثبت: 209719) اردیبهشت 18, 1398 

خوابِ غفلت رفته بودم، بسته شد میخانه امشب
جام و ساغر رفته ازکف، باختم خـُم خانه اِمشب

دست من کوتاه از مِی، دسـتِ ساقی دور باشـد
یـار در داخـل نشستـه، می​زنـد پیمانـه اِمشب

می​شـود آیـا رسانـم، یـک پیامـی را به ساقـی
تا که آگاهش کنـم من، نیستم بیـگانه اِمشـب

کوزه در دستـان ساقی، زان شرابِ سـرخ ریـزد
از قدح​ها شد لبالَب ،«مِی» دَهـد مستانه اِمشب

حال و روزَم را نـداند، یـارِ مـن در سـوی دیگـر
نـزدِ سـاقی جـامِ مِی را، می​زنَـد رِنـدانـه اِمشب

بـاده گویـا نـاب بـوده، گـونـه ​ها را سـرخ کـرده
عـطرِ مِی آخـر دلـم را، می​کـند دیـوانـه امشب

می​رسـد بر گـوش هـر دَم، نغمـه ​هایِ عاشقـانه
گشته بر من جام و ساقی، میکده افسـانه اِمشب

کـاش در را باز کرده، می​شدم داخـل به خـانـه
تـا که بینـم عاشقـانه، رویِ صاحب​خـانه اِمشب

هـرکـسی عاشـق نبـاشد، میـکده جایـی نـدارد
جمـعِ مشتاقان خـواهد، عاشـقِ جانــانه اِمشب

درعجب هستـم چگـونه، یار خـود هُشیـار باشـد
عاشقش را خواب خواهد، مست در میخانه اِمشب

گـر شـرابِ ارغـوانی، جرعــه ​ای می​شـد نصیبـم
سویِ یارم می​زدم پر، همـچو یـک پـروانه اِمشب

مـن (حبیبم) عــاشقـانه، می​رَوم دیــدارِ یــارم
می​دهـم با شعـرهایــم، مـرغِ دل را دانـه اِمشب

……..حبیب رضائی رازلیقی

 

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (3):

نظرها
  1. مازیار نژادیان

    اردیبهشت 18, 1398

    درودها

    لذت بردم از این همه ذوق و هنر

    امید که هماره نویسان و شادکام باشید

    🌹🌹🌹🌹🌹

    • حبیب رضائی رازلیقی

      اردیبهشت 19, 1398

      سلام برادر عزیز استادنژادیان
      حضورتان خوشحالم نمود
      خداوند شادی و شادکامی را براشما هدیه کند

      ممنونم🌺🌺🌺

  2. ولی اله بایبوردی

    اردیبهشت 18, 1398

    سلام و درود استاد عزیز
    بحر رمل مثمن
    فاعلاتن فاعلاتن فاعلاتن فاعلاتن
    بسیار خوب
    سپاس
    ولی اله بایبوردی

    • حبیب رضائی رازلیقی

      اردیبهشت 19, 1398

      سلام استاد گرامی
      ممنونم از حضور با ارزش تان
      ممنونم🌺🌺🌺

  3. طارق خراسانی

    اردیبهشت 18, 1398

    سلام و درود

    بسیار زیبا و محکم

    لذت بردم

    در پناه خدا 🌿👏👏👏🌿

    • حبیب رضائی رازلیقی

      اردیبهشت 19, 1398

      سلام بر استاد بزرگوار
      سپاسگزارم از حضورتان
      افتخار میکنم به تاییدتان
      یا علی ع🌺🌺🌺

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا