🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 بادِ دورو!

(ثبت: 229269) تیر 27, 1399 

#سه_گلشن

بادِ دورو! به پیکرِ این جالیز،
در این غروب تیره ی ماتم ریز/
باز آمدی برای چه آشوبی؟/

باد دورو! دوباره شدی غمخوار؟ باد دورو! دوباره شدی سالار؟/

سازَ ت کنون به سبک کدامین بار؟
می سازد اعتلای کدامین مار؟/

این بار، ناز و چهره نوازی تو،
مثل نسیم رایحه سازی تو/

انگار هیچ نیست درونت شر،
ناآگه ای(ناآگهی) از آن شررِ خونبار/

این برگ های مانده ی پاییزی،
دل را به دست های تو… تا شاید/

مهمان نواز باشرفی باشی!
در برگریز عاطفه ها، این بار/

این قدر با صدای خوشی خواندی،
من نیز گشت باز فراموشم/

جنگل چقدر با تو دل انگیز است!
ای تازه – دلنواز – شَهِ تکرار!/

بُردی تو کارنامه ی خود را، باد!
از دست رفت حافظه ی خرداد/

صیادِ خونِ گرمِ دلِ مرداد!
کِی می زنی به سینه ی آتشکار؟/

جولان بده دوباره کویری کن
این باغ های ساده ی خندان را/

گل – وعده هات بادِ نَفَس سوزند،
شیطان، چه داده زاده ی انسان را؟/

جولان بده دوباره، ملالی نیست.
حرف و گلایه ایّ و خیالی نیست/

تکرار می کنیم همین رفتار،
تکرار کن ترانه ی حِرمان را/

ای داد! باز هم شده ای طوفان،
ای برده از دل و سر و جان، سامان!/

ای داد! باد، برده به آسانی،
این سرسپرده قلب پریشان را/

باد دورو! دوباره درودت باد! //

#محمدعلی_رضاپور

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (3):

نظرها
  1. فریبا نوری

    تیر 27, 1399

    سلام جناب رضا پور گرامی
    شعر زیبایی است فقط این همه علامت / تمرکز خواننده را به هم می زند، انتقال ها در طول شعر از بندی به بند دیگر و از بیتی به بیت دیگر به لحاظ وزن و ریتم و محتوا ، روان هستند و به نظر من نیازی به نشانه دیداری ممیز ندارند.
    🌹🌹🌹

    • محمدعلی رضاپور

      تیر 27, 1399

      سلام و درود،
      سپاس از التفات شما
      بله
      اما به تجربه دیده ام که موارد آسان تر از این، برای برخی جا نمی افتاد و سوال
      می پرسیدند.
      🌹🌹🌹🌷

  2. علی معصومی

    تیر 27, 1399

    🌺🌸🌺🌸🌺🌿

  3. رسول رشیدی راد

    تیر 27, 1399

    🌹🌹🌹🌹

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا