🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 باز، اختلاس کنید

(ثبت: 5624) اسفند 11, 1396 

عزيزگُنده خوران! باز، اختلاس كنيد

نيايد اين كه دمي هم، كمي هراس كنيد

خزانه را چو خزان، آخ! زلف تا گيسو

به تيغِ تيزِ تبسّم، قشنگ طاس كنيد

دو لب‌ كه بوسه نوازند، يك به وعده‌ي  پوچ

دگر به رشوه‌ي خيلي كلان، مُماس كنيد

معلم‌ام من و، ده درصد از حقوق مرا

به ماليات بگيريد و، اقتباس كنيد

سپاس!‌اين چك ما را اگر كه مقدور است

به شيوه‌ي خودتان،مي‌شود كه پاس…

چو اُمُلّي به خطا نام رشوه مي‌دهدش

بدون حاشيه‌اي، قطعِ آن تماس كنيد

شما زياد نخورديد؛ با فلان گُنده

اگر كه اين شِكمِ گُنده را قياس كنيد

چه لطف هست درعنوانِ «ثروت كشور»؟

جز اين كه مردم داراش، آس و پاس كنيد

اگر به زور گرفتندتان، به خاطر من

هزار بار، نجيبانه التماس كنيد!

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند :

نظرها
  1. مهران اسدپور

    اسفند 13, 1396

    درود و دستمریزاد گرامی…

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا