🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 بال سبز

(ثبت: 259570) اردیبهشت 22, 1402 

بالِ سبز

ای صفایِ میکده آخر نمی آیی چرا !
جام ها گشته تهی ساغر نمی آیی چرا !

در زمستان برگِ نرگس هایِ زردِ انتظار
سینه چاک از مُشکِ تو عنبر نمی آیی چرا !

اشکِ عالم رود شد مهدی بیا مهدی بیا !
مرهمی بر چشم هایِ تر نمی آیی چرا !

بر یتیمِ کوچه هایِ بی کسی رحمی نما
دادرس، آقا، ولی، سرور نمی آیی چرا !

ای زُلالِ روحِ خاک آلوده یِ آدم بیا
زمزمِ گم گشته یِ هاجر نمی آیی چرا !

عمر ما بُگذشت از نیمه جوانت پیر شد
کی شود این فاصله کمتر نمی آیی چرا !

بالِ سرخِ شیعه یعنی اشک هایِ ناحیه
بالِ سبزِ شیعه ای شَهپر نمی آیی چرا !

میزنم در نیمه یِ شعبان به عشقت هلهله
کَر شود هر منکِرُ هر شَر نمی آیی چرا !

در دعایِ ندبه می‌گویم خدا باران فرست
جانِ مایی جانِ آن مادر نمی آیی چرا !

میثم علی یزدی
رفسنجان بهار ۱۴۰۲

با سپاس از استاد حیدری

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (1):

نظرها
  1. طارق خراسانی

    اردیبهشت 22, 1402

    ای صفایِ میکده آخر نمی آیی چرا؟
    وی میِ شاهانه در ساغر نمی آیی چرا؟
    .
    میزنم در نیمه یِ شعبان به عشقت هلهله
    ای براندازِ سپاهِ شَر، بگو آخر نمی آیی چرا؟

    سلام و درود

    به امید ظهور خورشید عدالت

    در پناه خدا 🌱🌹👌👌👌👌👌👌🌹🌱

    • میثم علی یزدی

      اردیبهشت 24, 1402

      سلام بر استاد طارق خراسانی
      سپاسگزارم

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا