🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 بلده طیبه

(ثبت: 251146) شهریور 23, 1401 
بلده طیبه

 

نور در نور و پر صفا و سرور

نغمه و نقش و رنگ و بو، پر شور

بومیان نجیب و بوم عجیب

باده در باده، جلوه های حضور

بَلدَةٌ طَیِّبَه

و رَبٌّ غَفور.

 

مکتب ادبی نورگرایی
شعر پیشرو
شعر سروش
محمدعلی رضاپور

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (2):

نظرها
  1. طلعت خیاط پیشه

    شهریور 23, 1401

    درود بر شما
    موفق باشید
    💐💐💐🌿

  2. محمدعلی رضاپور

    شهریور 28, 1401

    سروش 1
    دَمَنی پاک و نزهت چمنی

    من و مهتاب و نجم و انجمنی

    و صفای وجود جان سخنی

    شب پر کهکشان

    ساغر چشم مست

    یار شیرین.

    سروش 2

    بید و باد

    رود شاد

    مرغان‌ از غم آزاد

    و از این دست، دشتی مست

    مانند جان سرمست

    مجنون و وامق و فرهاد

    از میِ انوارِ جانان

    شیدا، از شادی، حیران

    از آبادانی، ويران

    ساغر، از مستی افتاد

    رازی (/راضی) از آواز سروش….

    سروش 3
    ای بهاران! چقدر بی تابی!

    روز می بینمت که بی خوابی

    شب که بی تاب داغ مهتابی

    پس چه گوید دل خزانی من؟!

    شعرسروش:
    گونه ای از شعر پیشرو، اصالتاً برای کوتاه سرایی و برپایه ی همانندگریزی در لَخت پایانی.
    در سروش معمولا لَخت های غیر پایانی،
    در زنجیره ی یک یا بیش از یک قافیه ای می آیند و لخت (یا لخت های) پایانی
    در قافیه یا طول یا… متفاوت و برجسته است.
    در سروش سعی می شود نگاه و بیان، تازگی و طراوت داشته باشند.

    شعر پیشرو:
    آمیخته ای از شعر سنتی و شعر نو و گاهی همراه با برخی ویژگی های تازه یا کم تر پرداخته شده، همچون وزن پردازی پیشرو، قافیه_آهنگ، ردیف واره و…. شعر پیشرو، گونه هایی دارد همچون
    سروش، سه گلشن، شعر سبز یا چندآهنگ و شعر تک و به گمان ما شعر سه گانی.

    مکتب ادبی نورگرایی:
    مکتبی نوپا و بومی، برپایه ی
    ترسیم طبیعت و سنت با قلم موی معنویت بر بوم پسامدرن یعنی جهان امروزی.

    چه خوب اگر شما هم به جمع سروش سرایان بپیوندید!

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا