🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 بمناسبت عید مبعث

(ثبت: 236999) اسفند 21, 1399 
بمناسبت عید مبعث

بنام خدا

” بمناسبت عید مبعث”

خواب بودیم که یک مرتبه بیدار شدیم
با نوای خوش قرآن تو هشیار شدیم

فتنه‌ چون مور و ملخ بر سر ما ریخته بود
آمدی، خارج از آن حال اسفبار شدیم

روح ما کوزه‌ی خشکی پر بی‌آبی بود
که به دستان تو از عشق تو سرشار شدیم

ما که تفریح شبانگاهیمان غارت بود
یک شبه محرم گنجینه‌ی اسرار شدیم

نورت اعماق وجود همه را روشن کرد
مثل یک آینه بی‌ خدشه و زنگار شدیم

شده بودیم چو مرداب که هجرت کردیم
کینه‌هامان شتری بود که انصار شدیم

بدر سرتاسر آن لشکر جالوتی بود
لایق سیطره بر دشمن بسیار شدیم

مبعثت مایه‌ی دلگرمی انسان‌ها شد
فارغ از خستگی آن ‌همه تکرار شدیم

یا محمد بخداوند قسم تا رفتی…
بازگشتیم عقب؛ “یحمل اسفار” شدیم

…………………..
عید_مبعث_مبارک
علی_رفیعی_وردنجانی
۲۰ اسفند ۱۳۹۹

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (3):

نظرها
  1. حسین شیرکوند

    اسفند 21, 1399

    🌹🏵️🌻🌺🌷💐🌺

  2. مدینه ترکاشوند

    اسفند 21, 1399

    بسیار عالی ست گرامی
    درود بر شما
    عید مبعث مبارکباد
    🌸🌼🍁

  3. علی معصومی

    اسفند 21, 1399

    👏🌿🌹🌹🌹🌹🌹🌹
    بسیار زیباست
    ◇◇◇
    درود ها بر شنا
    جناب رفیعی نارنین

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا