🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 برنده برگردی و بعدش به کوه غم بخوری

(ثبت: 209714) اردیبهشت 18, 1398 

به آب خیره شوی بر عطش قسم بخوری
شراب باشی و در سوگ عشق سم بخوری

میان شبهه ی فریاد و حبس عاطفه ات
خودت قلم بشوی ضربه از قلم بخوری

به شوق دیدن شادی به جنگ غصه روی
برنده باشی و بعدش به کوه غم بخوری

در امتناعِ جُنون در ورای شوق و هراس
فقط به واژه ی بن بست یا عدم بخوری

در انتحار خودت بعد صرف هر کلمه
به واژه های دل انگیز پر ستم بخوری

به وقت بهت ، درآغوش تک رفیق خودت
کمی مچاله شوی تا که غصه کم بخوری

به مکر معجزه با چشم خیس زل بزنی
سپس به نام عزیزت فقط قسم بخوری

 

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (3):

نقدها
  1. ولی اله بایبوردی

    اردیبهشت 18, 1398

    سلام و درود
    مصراع های دوم بیت سوم و چهارم را از لحاظ هجایی بررسی فرمایید.
    بر وزن : مفاعلن فعلاتن مفاعلن فعلن
    ولی اله بایبوردی
    💐💐🌿🍃

نظرها
  1. مازیار نژادیان

    اردیبهشت 18, 1398

    درودها بزرگوار

    بی تعارف این روزها کم غزل به این قشنگی میشه خوند و لذت بردم

    خوشحالم میهمان این صفحه بودم

    فقط یه توصیه کوچیک در یک مصرع دوبار قلم به کار گرفته شده که نوعی حشو است

    چنانجه برابر سازی مثلا با “خامه” یا معانی دیگر قلم شود به نظر حقیر بهتر است

    سپاس از این شعر جان افزا و زیبا
    🌹🌹🌹🌹🌹🌹

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا