🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 بی آب و دانه

(ثبت: 258710) اردیبهشت 2, 1402 

 

نقش تو در نگاهم هر دم زند جوانه
بی حاجتش به آب و بی منتش به دانه

ارزان نمی‌فروشم جانی که گشته اکنون
از عشق تو لبالب وز مهر تو خزانه

دل برده‌‌ای اسیری اما خبر نداری
خوش‌تر شود اسیری با ضرب تازیانه

دانم که یار داری چون من هزار داری
اما بدان که در من تنها تویی یگانه

هر دم به یک زبانی می‌جویم از تو حالی
گه بغض مادرانه گه شوق کودکانه

مدحت دگر چه گویم حمد خدات گویم
چون با تو ام نموده هم عصر و هم زمانه

صد خطِ دیگر آید هر نقطه چون سرآید
انگار ته ندارد این شعر عاشقانه

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (3):

نظرها
  1. فریبا نوری

    اردیبهشت 2, 1402

    صد خط دیگر آید هر نقطه چون سر آید
    انگار ته ندارد این شعر عاشقانه

    درود 🍃🍃🍃

    • احمد صفری

      اردیبهشت 2, 1402

      سلام
      درود بی کران استاد بانو
      سپاس از مهرتان
      شاگردنوازید
      برقرار باشید🌹🌹🙏

  2. طارق خراسانی

    اردیبهشت 2, 1402

    دل برده‌‌ از اسیری اما خبر نداری
    خوش‌تر شود اسیری با ضرب تازیانه

    سلام و درود

    بسیار زیباست

    عیدتان مبارک

    در پناه خدا 🌱🌹👌👌👌👌👌🌹🌱

    • احمد صفری

      اردیبهشت 2, 1402

      سلام و درودی شایسته‌ی سایه‌ی بلندتان
      سپاس بی کران
      عید بر شما مبارک استاد گرامی🌹🌹🙏

  3. طلعت خیاط پیشه

    اردیبهشت 2, 1402

    جناب صفری ارجمند
    درود بر شما بسیار زیبا سروده اید
    عید بر شما مبارک باد
    🙏🌺🙏🌺🙏💐🌿🍃

    • احمد صفری

      اردیبهشت 2, 1402

      درود بی کران
      استاد بانو
      سپاس که به مهر خواندید🌹🙏

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا