🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 تاوان…

(ثبت: 209552) اردیبهشت 9, 1398 
تاوان…

« به نام خدا »

مِهربان میدیدَمَش اَمّا دِلَش از سَنگ بود ؛
خنده هایِ دِلفَریبَش “حیله و نِیرَنگ” بود !

اِعتِمادم را چه زود از دل سِپُردن “سَلب” کرد ؛
پایِ او در “عاشقی” از روزِ اول “لَنگ” بود !

“مُتَّهَم” وقتی که با تحقیق “مُجرِم” میشود ؛
تازه میگوید ؛ تَمامِ این جَرائِم « اَنگ » بود !

قلبِ من بیزار شد از نامِ “عشق و اِشتیاق” ؛
گرچه خود روزی در این هنگامه پیشاهَنگ بود !

قدرِ “زَر” امروز از “اِنسانیت” بالاتر است ؛
کاش در بَعضی تَفَکُّرها کمی “فرهنگ” بود !!!

غالباً “عَقلانیَّت” مَغلوب میشُد پیشِ “عشق”…
هر زمان مابینِ “اِحساسات و مَنطِق” جَنگ بود !

من به پایِ “عَهدِ” خود ماندم پس از او سالهاست ؛
چونکه در قاموسِ من پیمان شکستن «نَنگ» بود !

زَخم خوردن از “خودی” تاوانِ صادق بودن است ؛
« تا اَبَد باید از این ” ناپُختِگی ” دِلتَنگ بود » !

“جامِ مِی” را بعد از این “اَبیات” سَر خواهم کشید ؛
تا بگوید شاعری “مَدهوش و گیج و مَنگ” بود !!!

« مهران اسدپور »

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (4):

نظرها
  1. مریم محبوب

    اردیبهشت 9, 1398

    درود بر شما 🌹

    “مُتَّهَم” وقتی که با تحقیق “مُجرِم” میشود ؛
    تازه میگوید تَمامِ این جَرائِم « اَنگ » بود !

    🌷🌷🌷🌷🌷🌷

  2. طارق خراسانی

    اردیبهشت 9, 1398

    سلام و درود

    “جامِ مِی” را بعد از این “اَبیات” سَر خواهم کشید ؛
    تا بگوید شاعری “مَدهوش و گیج و مَنگ” بود !!!

    بنده هم به سلامتی شما باده شعرتان را یک نفس نوشیدم

    در پناه خدا شاد زی🌿👏👏👏👏🌿

  3. موسی عباسی مقدم

    اردیبهشت 9, 1398

    درود براسد پور عزیز زیبا بود بزرگوار