🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 ترفند

(ثبت: 261861) مرداد 8, 1402 

 

«منی که با دلت پیوند دارم
هزاران فوت و فن، ترفند دارم
چه تلخ است اینکه دکترها بگویند
تو شیرین هستی و من قند دارم»
چو من از دیدنت خوشدل نبودم
چه دیدی کز لبت خرسند دارم
مرا آن روز دشمن خوار خوانند
که صد دشمن ترا فرزند دارم
تو از من، دشمنی داری به از من
ترا از دوستان ، مانند دارم
ترا با دشمنظان ، من دوستی هست
ولیکن من ترا ، من بند دارم
چه می پرسی ز من ؟ آن روز دانی
که من فرهنگ و دانش چند دارم
تو از من بنده‌تر، یا من ز تو، به
که از من بهتری ، یا چند دارم
تو ، ای جمشید ، یا من بنده‌ی تو
بسی چون خویشتن سوگند دارم

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند :

کاربرانی که این شعر را خوانده اند (2):

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا