🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 تقدیر شاعر

(ثبت: 266530) دی 7, 1402 

 

سیگار حسرت می‌کشد خُلقِ سگِ من
پُر می‌شود از لخته‌های خون رگِ من

اکسیژن مغزم فرو می‌افتد از تاب
بازی به آخِر می‌رسد در زیر مهتاب

آید به استقبال من تابوت تنگی
حک می‌شود نامم به روی تخته سنگی

می‌پوسد احساسی که گاهی زندگی کرد
همراه جسمی که همیشه بردگی کرد

شاید که عکسم را درون قاب کردند
بر خاک من دسته گلی پرتاب کردند

شاید پسر آمد برایم فاتحه خواند
یا همسرم در پای قبرم اندکی ماند

شاید یکی از دوستان یادم کند باز
با خاطرش در لحظه آبادم کند باز

امّا کسی هرگز نمی‌داند کجایم
روحم که از جسم خودم دیگر جدایم

من شاعری بودم که از آینده می‌گفت
مردی که از اندیشه‌ای تابنده می‌گفت

می‌خواستم تا بلکه دنیا را بسازم
بر آنچه خلقت می‌کنم روزی بنازم

تب می‌نمودم از نهیب دختری که …
رد می‌شد از پس مانده‌های باوری که …

آزرده‌ام می‌کرد حال بچه‌ای که …
گیرِ ترازویی شده در کوچه‌ای که …

بیدار می‌شد حسّ من با درد مردم
با دیدنِ هر روزه‌ی تاراج گندم

تقدیر امّا با فسون مرگ بُر خورد
پایم کنار خندقی یکباره سُر خورد

 

 

 

نظرها
  1. سلام استاد عزیزم
    الهی سایه ی مهرتان پس از خدا سال های سال بر سر خانواده و دوستانتان باشد..
    تعبیرم از شعر شما همانند تعبیر خوابی ست که کسی ببیند مرده است، کسی خواب ببیند مرده است عمرش طولانی می شود.
    در پناه خدا شاد و سلامت باشید آمین 🌱👌🌹🌹🌹🌹🌹🌹👌🌱

    • معین حجت

      دی 7, 1402

      درود و عرض ارادت استاد طارق گرامی …
      بسیار سپاسگزارم از تعبیر مثبت اندیش شما، عمر شما نیز طولانی و با برکت …🙏🙏🙏💐💐💐

  2. جناب معین حجت ارجمند
    درود بر گردش قلمتان .
    استاد ارجمند امید اکسژن زندگی است . به همین دلیل نسل انسان باقی مانده و روز به روز بر علوم و فنون مجهول زندگی پیروز شده و کشف ابهامات زندگی را درک کررده است.
    پشت هر شب ِسیاه روزی نهفته است و لبخندخورشیدی بوسیدنی.
    مهم ز شب نمردن است.
    برایتان عمری طولانی همراه با سلامتی و شادمانی در تمام مراحل زندگی آرزو دارم
    در پناه خدا از هر گزندی در امان باشید
    👏🌺🌸👏🌺🌸👏🌺🌸💐🌿🍃

    • معین حجت

      دی 7, 1402

      درود و عرض احترام بر استاد بانو خیاط پیشه گرامی، دل تنگ دیدارتان هستم …
      بله حق کاملا با شماست، وقتی یک شعر در هر حالت روحی به سراغم می آید سعی میکنم رهایش نکنم لذا گاهی اشعارم غمناک می شود مرا بخاطر تجلی اینگونه احساساتم در شعر ببخشید…
      عمر شما نیز طولانی و با برکت، سایه تان بر سر جامعه ی ادبی کرمان مستدام …🙏🙏🙏🙏💐💐💐

  3. درود استاد
    زیباست
    دستمریزاد
    ان شاءالله همیشه شاد و موفق باشید 🌹🌹

    • معین حجت

      دی 10, 1402

      درود جناب سید حسینی …
      سپاسگزارم …سلامت باشید🙏🙏🙏💐💐💐

  4. علی معصومی

    دی 8, 1402

    🍃🌷🍃🌷🍃🌷👏👏👏👏

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا