🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 تقدیم به حضرت فاطمه زهرا (س)

(ثبت: 221681) بهمن 8, 1398 
تقدیم به حضرت فاطمه زهرا (س)

 

بنام خدا

یا فاطمة الزهرا (س)

رمز آغازين خلقت فاطمه است
مظهر مهر و محبت فاطمه است
هر نفس دم مي زنم از حبّ او
مادر پر مهر امّت فاطمه است
شيعه اش روز جزا آشفته نيست
شافع روز قيامت فاطمه است
مه اگر تابنده اي زين خاطر است
تابش خورشيد رحمت فاطمه است
اي علي گر خسته اي غمگين مباش
مونس شبهاي غربت فاطمه است
چشمه ي كوثر عجب بخشنده است
ناجی و نور هدايت فاطمه است
عاشقان پروانگاني گرد او
برترين اعجاز خلقت فاطمه است
گر به راه راست خواهي زد قدم
عارفا! راه سعادت فاطمه است
اي بشر گر طالب جنّت بدي
صاحب مفتاح جنّت فاطمه است
در جهان همچون گلي ديگر نبود
شه گل بستان عترت فاطمه است
دشمنان همچون كهي ناچیز و خرد
هيبت و كوه صلابت فاطمه است
جز علي هم كفّ او پيدا نشد
رهرو راه ولايت فاطمه است
مكتب شور و شجاعت را شناس
اوّلين استاد غيرت فاطمه است
سرو خم ديدي؟ كنون آنرا ببين
اسوه ي صبر و متانت فاطمه است
گر رسيدي خدمتش اين را بدان
منشأ بحر كرامت فاطمه است
علم جويي؟ نزد او گنجينه است
معدن علم و درايت فاطمه است
در گلستان نبي چرخي بزن
جلوه ي پاك صداقت فاطمه است
خواهرم از حجب او الگو بگير
مالك درياي عفّت فاطمه است
…….
علی رفیعی

 

 

 

 

نظرها
  1. سلام

    شهادت ام ابیها را تسلیت عرض می نماییم

    اجرتان با ولایت

    استاد ارجمند جناب رفیعی بزرگوار

    تقدیمی : 🌹

    یا علی شب غسل ده تنها مرا
    خلق را ، لا باخبر ،از ماجرا

    پیکرم را دفن کن در زیر خاک
    تا امانت را دهی بر مصطفا

    ولی اله بایبوردی

    07 / 11 / 1398

    🌺🌺🌺🌺🌹🌺🌺🌺🌺

  2. درود ها استاد
    بسیار زیبا و دلنشین سروده اید
    سربلند باشید
    🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
    « آفتاب روشن »
    اي آفتاب روشنِ گلبار احمدي
    نور چراغ خالق و يار محمدي
    وصف صفات و زهد تو،گفتار سرمد1 است
    قرآن دليلي است ، به گفتار سرمدي
    اي فاطمه(س) تو نور هدايت شدي به خلق
    چون نور حق ،زِ مشرق يثرب2 بر آمدي
    يك گوهري شدي ،زِ صدف خانه رسول
    زآن بحر پُـر صدف ،زِ گوهر بهتر آمدي
    زن بوده اي ،وليكن از افكار بي دغل3
    از صد هزار مرد دغلكار ، بهتر آمدي
    مريم اگر زِ طفل خودش ، افتخار يافت
    خود از حسين(ع) خود،تو زِ مريم سرآمدي
    گفتن زِ حوض كوثر4 و آب بقاي آن
    اي فاطمه (س) نكوتر از آن كوثر آمدي
    روشن چنان چو زهره و زهراي اطهري5
    از هـر ستاره اي ، به نظر خوشتر آمدي
    اولاد آن رسول(ص) ،زِ تو آمدن پديد
    بر آل آن رسول(ص)،تو خود مادر آمدي
    اول كسي كه غمخور6، پيغمبري نبود
    اي فاطمه (س) تو غمخور پيغمبر آمدي
    نه سال همسري تو مي بود با علي(ع)
    كي7 با علي(ع) به مثلش همسر آمدي
    فرياد و صد فغان كه نبودم به خدمتت
    آندم كه ضربه اي به تو از آن در8 آمدي
    هيهات از آن دمي،كه زِ جور و جفاي خلق
    رنجور و ناتوان ، به سوي بستر آمدي
    وصف صفات پاك تو گفتم: بر اين اميد
    شايد شفيع بر حسن، از داور9 آمدي
    ٭٭٭
    1- هميشه – دايم 2- مدينه 3- مكر و حيله 4- حوضي در بهشت 5- پاكتر– پرهيز كردن از گناه 6- غم خوار 7- چه كسي 8- درب 9- خداوند
    حسن مصطفایی دهنوی

  3. علی معصومی

    بهمن 9, 1398

    یا فاطمه س

    و سلام
    مرد بزرگ
    🍃🌺🍃🌸

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا