🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 تک درخت

(ثبت: 231460) شهریور 18, 1399 
تک درخت

 

پــرواز مـی‌کـردم شبــی تا آسمـــان‌هـا در خـیـال
بــالِ پـریدن داشـتم ، حـالی چو حـالِ یک غــزال

سر می‌زدم بر دشت ‌و‌ کوه همچون نسیمی ‌از شمال
سرسبز و پربرگ و جوان، هم سن‌ و سالِ یک نهال

آسـوده‌حــال از هـر نظـر، با دلـخوشـی‌هـایِ زلال
آرامشـی مهـمـانِ‌ دل ، پررنـگ در هــر مـاهِ سـال

رویـایـی از دنیــای مـن ، در واقـعــیت کـالِ کـال
مـــن تـک درخـتـی خفـتــه‌ام با آرزوهـای مـحـال

ف.م حسنی

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (4):

نظرها
  1. عظیمه ایرانپور

    شهریور 18, 1399

    درود بر شما
    اگرچه حداقل بیت های یک غزل پنج بیت هست ولی
    دلنشین و زیبا سرودید
    💐
    فقط واژه ی “بود” در بیت سوم ازوزن خارجه

  2. رسول رشیدی راد

    شهریور 18, 1399

    🌹🌹🌹🌹🌹🌹

  3. فریبا نوری

    شهریور 18, 1399

    رویـایـی از دنیــای مـن ، در واقـعــیت کـالِ کـال
    مـــن تـک درخـتـی خفـتــه‌ام با آرزوهـای مـحـال

    درود

    شعر به نظرم به یک بیت پایان بخش نیاز مند است نه فقط به دلیل فرم غزل که بانو ایرانپور عزیز اشاره کردند مفهوم سازی در ذهن نیز به لحاظ شناختی، انتظار حضور یک بیت پایان بخش را در ذهن ایجاد می کند.

    🌹🌹🌹🌹👏

  4. محمدعلی رضاپور

    شهریور 18, 1399

    🌹🌹🌹