🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 جانم فدای جان جوانان این وطن

(ثبت: 211387) تیر 14, 1398 

 

ای نسـلِ تازه ی این سـرزمینِ من
وی نور دیده، جوان، گوهرِ وطن

صد ها هزار سرو شکسته برای چیست؟
شاداب تا بود همه گلهای این چمن

ما نسلِ اول و پایان رسیده عمـر
اکنون شما و ماممِ وطن ، مرگِ اهرمن

دشمن به ذلت است و هم اینک تويى به عرش
گاهِ شکوهِ دین و فرو پاشی فِتَن

ای دل به کار و کوشش خود کشورت بساز
بگذر ز خواب و راحت و فربه مساز تن

کشور به اوجِ قدرت و ایمان ما قوی
آری گذشت دوره ی رنج و غم و مِحَن

گندم بکار و شاد به صنعت بگیر پای
لَهوی رها كن و به هوس پشت پا بزن

نی سرسری که از دل و جان می کنم دعا
جانم فدای جان جوانانِ این وطن

سحرگاه 4 آذر 1392

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (3):

نظرها
  1. سلام و درود استاد ارجمند جناب خراسانی والامهر

    شیوا و سلیس ….

    کشور به اوجِ قدرت و ایمان ما قوی
    آری گذشت دوره ی رنج و غم و مِحَن

    دستمریزاد و دل نمیراد

    💐💐🌸🌸💐💐

    💐تقدیمی :

    🌸دشمن کمین کرده چو ابلیس بین راه🌸

    ای جلوه ،دوره ،یادِ جوانی ،وجودِ من
    ای وصله جان من به وجودت سرشته تن

    می گویمت تو را بشنو ، پند را پذیر
    حافظ وجود خویش بباشی و این وطن

    اکبر جهاد این به وجودت رسیدگی
    از هر حرام ،دور ،به پاکی اگر مِحن

    دانی ،نیاز باعث کفر آوری شود
    این پند را پذیر، حیا دور از فِتن

    دشمن کمین کرده چو ابلیس بین راه
    راهی برو به عقل به منطق بگو سخن

    ایوب را به یاد، صبوری کن اختیار
    آید فرج چه بابِ نهان بسته انجمن

    رویت گشاده گرددش ای پور من بدان
    ایوب وار فاتح میدان شوی به فن

    ایامِ دوره را ،بدهی شرح ، ای ولی
    یادی کنی ز دوره که دوری ز اهرمن

    ولی اله بایبوردی

    14 / 04 / 1398

    🌸🌸🌹🌸🌸

    • طارق خراسانی

      تیر 15, 1398

      سلام و درود

      سپاس از حضور آن عزیز

      در پناه خدا🌿🙏

  2. محمدعلی رضاپور

    تیر 14, 1398

    درود استاد!
    زنده باشید و انگیزه بخش🌹🌹🌹

    • طارق خراسانی

      تیر 15, 1398

      سلام و درود

      ممنونم از لطف بسیار فرزندم

      در پناه خدا 🌿🙏

  3. تیر 14, 1398

    سلام و درود
    جناب طارق نازنین
    افرین
    🌺🌺🌺🌺
    بسیار زیباست لذت بردم
    🌹🌹🌹
    شادکام باشید

    • طارق خراسانی

      تیر 15, 1398

      سلام و درود

      سپاس از حضور آن عزیز نا آشنا

      در پناه خدا

      🌿🙏

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا